شناسایی ۱۲۱ مورد جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

در شبانه روز گذشته ۱۲۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا از تست‌های مولوکلی سریع در خراسان جنوبی شناسایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته ۱۹۸ تست مولوکلی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۴۸ بیمار جدید شامل ۱۱ مورد بستری و ۳۷ مورد سرپایی شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۲۰ مورد از بیرجند، ۱۶ مورد از شهرستان قاینات، ۴ مورد درمیان، ۳ مورد فردوس و از شهرستان‌های سربیشه و خوسف هر کدام دو مورد جدید شناسایی شد.

مهدی زاده ادامه داد: همچنین از ۳۰۱ تست سریع ۷۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۲۲۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۳۲ نفر کرونا مثبت اند.

او اظهار کرد: از این تعداد ۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۶ نفر نامساعد است.

مهدی زاده گفت: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید در بیماران کرونایی بیرجند در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۶۰ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در شبانه روز گذشته ۴۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۴۸ بیمار شامل ۲۳ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

به گفته او تاکنون ۱۹ هزار و ۱۹۳ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

تا روز گذشته ۵۵ هزار و ۱۲ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۲۰ هزار و ۱۸۵ بیمار شد.

انتهای پیام / ط ا

برچسب ها: ویروس کرونا ، کووید19
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.