علی نژاد: ریاست بر فدراسیون آسیایی و جهانی حق کبدی ایران است

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص ریاست ایران در فدراسیون آسیایی و جهانی کبدی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه امروز کبدی ایران، قدرت برتر آسیا و جهان است، گفت: به لحاظ تاریخی این ورزش با گویش‌های مختلف ریشه در فرهنگ کشور ما دارد و می‌توان از کبدی به عنوان یکی از ورزش‌های ملی یاد کرد.

او افزود: تا چند سال قبل کشور هند حرف اول این رشته را می‌زد، اما در بازی‌های آسیایی جاکارتا که تیم ملی ایران توانست هم در رده بانوان و هم آقایان با عبور از همه حریفان قدر قاره‌ای به نشان طلا دست پیدا کند و در رده جوانان قدرت تیم ایران تثبیت شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش در ادامه گفت: یکی از ماموریت‌های معاونت حمایت از کرسی‌های بین المللی وزارت ورزش و جوانان حمایت از نمایندگان ورزش کشورمان در کسب کرسی‌های بین المللی است. با توجه به قدرت کبدی ایران و جایگاه بین المللی رئیس فدراسیون کشورمان، اگر هوشمندانه عمل کنیم می‌توانیم در انتخابات ریاست کنفدراسیون کبدی آسیا و فدراسیون جهانی موفق عمل کنیم. به اعتقاد من رسیدن به جایگاه اول کبدی آسیا و جهان را دور از دسترس نیست، ضمن اینکه ریاست بر فدراسیون آسیایی و جهانی را حق کبدی ایران می‌دانم. از اعضای این کمیته می‌خواهم با تمام توان از عباس اورسجی در راه کسب کرسی اول کبدی قاره‌ای و جهان حمایت کنند.

انتخابات ریاست کبدی آسیا و جهان در پی درگذشت جانارد سینگ گهلوت از هندوستان قرار است در ماه‌های آینده برگزار شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار