کاهش آبگذاری کانال‌های آبیاری کشاورزی در گیلان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان از کاهش آب ورودی به کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش باران خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمد جواد خانی پور  ، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: با توجه به بارش‌های اخیر برای جلوگیری از خسارت به شالیزار‌ها و مصرف بهینه آب کشاورزی، مقدار آب ورودی به کانال‌های آبیاری کشاورزی از امشب کاهش می‌یابد.

او  افزود: کاهش آب کانال‌های آبیاری تا پایان بارش رحمت الهی ادامه و پس از آن آبگذاری به صورت کامل طبق برنامه زمان بندی انجام خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: طبق برنامه مصوب قبلی، آبگذاری در کانال‌های فومنات و کانال راست سنگر (مناطق شرقی گیلان) از پنجم تا ۲۵ اردیبهشت اداره دارد و پس از آن نوبت بندی آب بصورت ۴ روز قطع و ۸ روز وصل اجرایی خواهد شد و ادامه داد، آبگذاری در کانال چپ سنگر (مناطق مرکزی گیلان) نیز از ۹ تا ۲۹ اردیبشهت ماه جاری است و پس از آن نوبت بندی آب در این بخش هم اجرا خواهد شد.

خانی پور ، ضمن تاکید به کشاورزان زحمتکش گیلانی مبنی بر رعایت تقویم زراعی و اتمام نشاء برنج ، تصریح کرد: در صورت ضرورت، تغییرات برنامه‌های آبیاری متناسب با شرایط آب وهوایی و نیاز‌های احتمالی به عموم کشاورزان اطلاع رسانی می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.