مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام خبر داد؛

حمایت بنیاد علوی از برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در هلیلان ایلام

شنبه زاده از حمایت بنیاد علوی برای برگزاری دوره‌های آموزشی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی درشهرستان تازه تأسیس هلیلان خبر داد.

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: در راستای حمایت بنیاد علوی از طرح‌های صنایع‌دستی شهرستان تازه تأسیس هلیلان، تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین این اداره‌کل و بنیاد علوی منعقد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود : براساس این تفاهم‌نامه، دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در شهرستان هلیلان برگزار می‌شود که در این دوره‌ها هنرجویان آموزش‌های لازم را در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی دریافت می‌کنند.

شنبه‌زاده ادامه داد : هدف از برگزاری این دوره‌ها با حمایت بنیاد علوی، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی در این شهرستان تازه تأسیس و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کارآفرینان در حوزه صنایع‌دستی است.

او اضافه کرد  : علاقه‌مندان براساس علاقه و توانمندی خواهند توانست وارد بازار کار شوند این آموزش‌ها با نظارت این اداره کل برگزار می‌شوند و در پایان دوره‌ها برای شرکت کنندگان گواهینامه آموزشی صادر می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به اینکه صنایع‌دستی در استان به‌ویژه در شهرستان‌هلیلان باید تقویت شود، بیان کرد : هر گونه طرح‌های صنایع‌دستی توجیه‌دار در مناطق روستایی این شهرستان‌ها از سوی بنیاد علوی مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.