مصر سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

وزرات خارجه مصر به دليل خشونت نظامیان صهیونیست در قدس و مسجدالاقصی، سفير رژيم صهيونيستی در قاهره را احضار كرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، وزرات خارجه مصر طی بیانیه‌ای اعلام کرد «نزیه النجازی»، دستیار وزیر خارجه، در جلسه‌ای با «امیره اورون»، سفیر رژیم صهیونیستی،  بر رد و تقبیح حمله نظامیان اشغالگر به مسجد الاقصی، ضرورت احترام به مقدسات اسلامی و حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی و آزاد گذاشتن آن‌ها انجام مناسک مذهبی تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، همچنین از سفیر رژیم صهیونیستی خواسته شد پیامی را به مقامات این رژیم منتقل کند که بیانگر ضرورت محافظت از نمازگزاران و اجازه دادن به آن‌ها برای نماز خواندن در امنیت و آزادی است و مقامات صهیونیست مسئول وضع امنیتی در قدس هستند.

منابع محلی اعلام کردند که در حمله نظامیان اشغالگر صهیونیست به مسجد الاقصی که صبح امروز شروع شده و تا این ساعت ادامه داشته است، ده‌ها نفر به ضرب گلوله‌های ساچمه‌ای و پلاستیکی زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

حال یکی از نمازگزاران فلسطینی که در داخل مسجد الاقصی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست مجروح شده، وخیم است. با این حال نظامیان صهیونیست اجازه ورود امدادگران را به داخل مسجد نمی‌دهند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار