۲۳۰۰ساعت خدمت داوطلبان هلال احمر در مبارزه با کرونا

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند گفت:داوطلبان جمعیت هلال احمر نهاوند ۲۳۰۰ساعت در خط مبارزه با کرونا در بیمارستان‌ها به کادر درمان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی کیانی,رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند خبر از راه اندازی ۱۹ خانه هلال احمر در شهرستان نهاوند داد و افزود: برای کمک های بشر دوستانه و آموزش مردم در برابر بلایای طبیعی و حوادث مختلف ۱۹ خانه هلال احمر در شهرستان نهاوند راه اندازی شد.

او اظهار کرد: روز جهانی هلال احمر فرصتی برای بیان تلاش های داوطلبان این جمعیت و اقدامات این مجموعه به منظور گسترش دوستی و ترویج خدمات داوطلبانه است که وظیفه داریم آن‌ها را بیان کنیم.

کیانی اظهار داشت: کمک به ایجاد جامعه تاب‌آور، کاهش خطرات جامعه و پاسخگویی موثر به حوادث و سوانح، ترویج و جلب مشارکت اجتماعی در فعالیت‌های بشردوستانه با تقویت نقش جوانان و داوطلبان ، توانمندسازی تیم‌های عملیاتی، کمک به کاهش بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و ترویج فرهنگ خدمات داوطلبانه و کمک به افزایش سطح تحت پوشش با هدف دسترسی آسیب‌پذیرترین افراد جامعه به خدمات درمانی و توانبخشی را بخشی از چشم‌انداز جمعیت هلال احمر عنوان کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند گفت: ۱۹ خانه هلال تاسیس شده این سازمان در چهار حوزه ؛ امداد و نجات ، جوانان ، آموزش و داوطلبان در حال فعالیت می باشند.

کیانی در ادامه افزود : ۴۵‌دوره آموزشی با حضور ۶۸۸ نفر از داوطلبان در بخش ؛ مخاطرات کمک‌های اولیه ، پایه داوطلبی عمومی ، امداد و نجات ، دوره تخصصی پیش بیمارستانی و اورژانس و دوره تخصصی امداد و سوانح جاده ای برگزار شده است.

او از فعالیت بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت از داوطلبان هلال احمر نهاوند در مراکز بیمارستانی در ایام پیک چهارم کرونا در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: به دنبال درخواست مدیران مراکز درمانی نهاوند فراخوان نیروهای داوطلب از سوی این جمعیت به عمل آمد و بر این اساس ۳۲۸ نفر برای اعزام به بیمارستان از ۲۳ فروردین ماه سال جاری در دو نوبت صبح و بعدازظهر در کارهای حمایتی و پشتیبانی همراه با کادر درمان فعالیت داشتند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.