بررسی تحولات اخیر فلسطین در جلسات فوق العاده سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب

سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب قرار است طی روز‌های آتی بمنظور بررسی تحولات اخیر فلسطین و اقدامات رژیم صهیونیستی جلسه فوق العاده تشکیل دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، حسام زکی دستیار دبیرکل اتحادیه عرب از برگزاری جلسه فوق العاده شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی در روز دوشنبه دهم ماه مه (۲۰ اردیبهشت) خبر داد.

جلسه فوق العاده شورای اتحادیه عرب در پی درخواست کشور فلسطین و به ریاست کشور قطر؛ رئیس فعلی شورای اتحادیه عرب برگزار خواهد شد.

طبق اخبار منتشر شده قرار است در جلسه فوق موضوعاتی همانند؛ جرایم و حملات اسرائیل به شهر قدس، مسجد الاقصی و نمازگزاران و همچنین نقشه‌های اسرائیل در جهت تصرف خانه‌های شهروندان قدس در محله الشیخ جراح که سبب آواره شدن ساکنین این منطقه شده اند، مطرح و بررسی شود.

از سوی دیگر، ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز از برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در روز سه شنبه بمنظور بررسی تجاوزات اسرائیل خبر داده است.

وی در این راستا افزود: هدف ما این است که در نهایت شورای امنیت و شورای حقوق بشر بمنظور بررسی حملات اسرائیل به قدس تشکیل جلسه دهند و به موضوع ورود پیدا کنند.

اراضی اشغالی این روزها شاهد تحولات و درگیری های بسیاری است. طی روز‌های اخیر شهرک‌نشینان صهیونیست در پی رای دادگاه رژیم صهیونیستی می‌بایست با خانواده‌های فلسطینی به توافق می‌رسیدند تا خانه‌های خود در محله شیخ جراح را به اتهام عدم مالکیت خالی کنند و این امر در حقیقت به منزله اذعان به مالکیت شهرک نشینان بر این زمین‌ها بود که فلسطینیان این موضوع را نپذیرفتند.

همزمان با روز قدس نیز نیرو‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی ورودی‌های محله شیخ جراح در قدس اشغالی را به طور کامل مسدود کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، قدس اشغالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار