ثبت نام یزدی‌ها برای فاز سوم واکسن کرونا/ آیا با تزریق واکسن آمار کرونا کاهش می‌یابد؟

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بیش از ۲ هزار یزدی در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا کنژوگه ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد  با اعلام خبر آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایران و کوبا در بیستم اردیبهشت در یزد گفت: تاکنون دو هزار و ۴۰۵ نفر از ساکنان شهر یزد در کارازمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران ثبت نام کرده اند. 

او افزود: این واکسن دو مرحله آزمایش بالینی را به خوبی پشت سر گذاشته است که در مرحله اول این کارآزمایی میزان اثر گذاری آن ۸۰ درصد و در مرحله دوم کارآزمایی میزان اثر گذاری آن ۹۰ درصد گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: یزد جزء هشت شهر کشور است که مرحله سوم کارآزمایی بالینی در آن اجرا خواهد شد و همچنین این واکسن به داوطلبان یزدی و زنجانی در سه دوز تزریق خواهد شد که دوز سوم به عنوان یادآوری انجام می‌شود که سطح ایمنی را بالای ۹۷ درصد افزایش می‌دهد.

دهقانی اظهار داشت: زمان و مکان تزریق واکسن از طریق پیامک به داوطلبان اطلاع رسانی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: افراد ۱۸ تا ۸۰ سال، دارای سلامت عمومی یا بیماری زمینه‌ای کنترل شده و ساکن شهر یزد می‌توانند برای  ثبت نام به سایت www.pasteurcovac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار