ترکیه: رژیم صهیونیستی به رفتار‌های تهاجمی خود علیه فلسطینیان خاتمه دهد

وزارت خارجه ترکیه ضمن محکومیت حمله نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی، خواستار پایان یافتن رفتارهای تهاجمی این رژیم شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، ترکیه حمله نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه امروز  (شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل می‌خواهیم که به رفتارهای تهاجمی خود درباره هدف قرار دادن آزادی عبادت مردم فلسطین و وضع مسجد الاقصی در ماه رمضان، در اسرع وقت پایان دهد.

در این بیانیه آمده: در دیدار روز (جمعه) ریاض مالکی، وزیر امور خارجه فلسطین با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در آنکارا درباره موضوع فلسطین بحث و تبادل نظر شد.

همچنین وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه  یادآور شد: ترکیه به حمایت از آرمان عادلانه مردم فلسطین ادامه خواهد داد.

نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی روز جمعه با استفاده از نارنجک‌ و گاز اشک‌آور تلاش کرد نمازگزاران در داخل مسجد الاقصی را متفرق کند که در این حملات دست کم ۱۷۸ نفر در  دروازه دمشق و محله الشیخ جراح زخمی شدند.

ریاض المالکی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با چاووش اوغلو از ترکیه برای موضع سیاسی آن در حمایت از مسئله فلسطین و حمایت مالی مستمر از دولت و آژانس امدادی آنروا تشکر کرد.

اشغالگری های رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ در قدس شرقی، جایی که الاقصی واقع است، آغاز شده و تاکنون جنایات بسیاری را علیه فلسطینیان ساکن این شهر مرتکب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر سیاست جند گانه نداری
قطع رابطه کن
فقط در حد حرف زدن که
70 سال است .همه در حد حرف زدن سخن پراکنی کرده اند
خریدار دیگه نداره
بدجوری این نوع سیاست ها رو شده و بویش درامده
آخرین اخبار