جریمه نشدن خودروی اهدا کنندگان خون در ماه مبارک رمضان

خودروی اهدا کنندگان خون در رشت و لاهیجان، در ماه مبارک رمضان جریمه نمی‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، بابک پاکدل  ، مدیر‌کل انتقال خون گیلان گفت:  بر اساس تصمیم کمیته امنیتی و انتظامی ستاد کرونا، افرادی که در ماه رمضان و در ساعات شبانه به پایگاه‌های انتقال خون رشت و لاهیجان مراجعه و خون اهدا می‌کنند، پلاک خودرو آن‌ها ثبت و به پلیس راهور ابلاغ شده و تخلف آن‌ها رفع اثر می‌شود.

او با اشاره به تداوم دریافت خون اهدا‌کنندگان در این ماه، افزود: بر اساس نیاز مبرم بیماران و مراکز درمانی به خون تازه و ضرورت تامین به موقع و به اندازه آن، پایگاه‌های منتخب انتقال خون رشت و لاهیجان آماده دریافت خون در ساعات شب علاوه بر ساعت صبح تا عصر هستند.

مدیر‌کل انتقال خون گیلان گفت: همچنین پلاک خودروی کارکنان انتقال خون استان که در ساعات شبانه ماه مبارک رمضان در مراکز انتقال خون حضوردارند، در سامانه‌های پلیس راهور ثبت شده و مشکلی برای تردد در ساعت منع آمد و شد نخواهند داشت.

پاکدل ، در ادامه با بیان اینکه هر فرد سالم می‌تواند سالانه سه یا چهار بار خون اهدا کند ، افزود:بانوان هر چهار ماه یک بار و آقایان هر سه ماه یک بار می‌توانند خون اهدا کنند.

پاکدل تصریح گفت: مرکز انتقال خون لاهیجان شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۴ و عصر‌ها پس از افطار تا ساعت ۲۳:۳۰، مراکز انتقال خون شهرستان‌های بندرانزلی، تالش، آستارا، فومن، لنگرود و رودسر شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۴ و مرکز انتقال خون شهرستان املش سه شنبه‌ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳:۳۰ آماده دریافت خون نیکوکاران هستند.

مدیرکل انتقال خون گیلان تصریح کرد: اهداکنندگان خون می‌توانند برای نوبت دهی اینترنتی به نشانی nobatdehi.ibto.ir/Nobat/DaryaftNobatInterneti ۴ مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.