بلینکن: دیدار و گفت‌وگو با زلنسکی مفید بود

وزیر امور خارجه آمریکا دیدار با رئیس جمهور اوکراین را دیداری مفید دانست و بر حمایت واشنگتن از کی‌یف تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزارس تاس،آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و گفت‌و‌گو با  ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین  را مثمر ثمر توصیف کرد.

 وزیر امور خارجه آمریکا با مفید ارزیابی کردن سفر خود به اوکراین گفت: اوقات مفید و نتیجه بخشی در کی‌یف با زلنسکی و همه کسانی که با آن‌ها ملاقات کردم، سپری شد. 

اوتأکید کرد: آمریکا به حمایت خود از کی‌یف در برابر تجاوزات روسیه و در حمایت از اقدامات اصلاحی مورد نیاز برای اطمینان از آینده‌ای مستقل، دموکراتیک و سعادتمندانه برای اوکراین مصمم است.

 بلینکن در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته خود نیز اعلام کرد: حمایت ما از اوکراین تا زمانی که این کشور به یک سیستم دفاعی و امنیتی قوی تبدیل شود، ادامه خواهد داشت. این چیزی است که ما بسیار فعالانه روی آن کار می‌کنیم. دیگر کشورهای قوی و حامی اوکراین نیز همین کار را می‌کنند.

بلینکن مدعی شد: روسیه همچنان توانایی انجام اقدامات تهاجمی در مرز اوکراین را دارد. مسکو برخی از نیرو‌ها را از مرز خود با اوکراین عقب کشیده، اما نیرو‌ها و تجهیزات قابل توجهی در این مرز  باقی مانده‌اند. 

زلنسکی نیز پس از این دیدار گفت: الحاق کریمه، درگیری در منطقه دونباس و پروژه گاز نورد استریم ۲ از موضوعات مهم مورد بحث او با بلینکن بوده است.

او  افزود: من از رئیس جمهور آمریکا دعوت کرده ام که امسال در سی امین سالگرد استقلال کشور ما، برای یک دیدار رسمی به اوکراین سفر کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به اوکراین در روز پنج شنبه جلساتی با اعضای پارلمان اوکراین، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه  داشت و با زلنسکی، رئیس جمهور و دنیس شمیگال، نخست وزیر  این کشور دیدار وگفت‌و‌گو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی میگه مفید بود یعنی خون و خونریزی تو اوکراین راه میافته
آخرین اخبار