فاضلاب گتوند تنها خوراک رودخانه کارون

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند از سرازیر شدن فاضلاب از ۱۰ نقطه این شهرستان به رودخانه کارون خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالحسین کریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند با اشاره به سرازیر شدن فاضلاب از ۱۰ نقطه گتوند، ترکالکی، جنت مکان و سماله به رودخانه کارون گفت: فاضلاب خام شهر گتوند در ۳ نقطه به صورت مستقیم، شهر ترکالکی در ۲ نقطه محیط پذیرنده زهکش کشاورزی، شهر سماله در ۲ نقطه محیط پذیرنده زهکش کشاورزی و شهر جنت مکان در ۳ نقطه اصلی به این رودخانه ریخته می‌شود.

او به پیگیری اداره حفاظت محیط زیست در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: اداره محیط زیست در مکاتبه‌های شهرستانی و استانی خواستار تسریع در ساماندهی فاضلاب شهری و روستایی شده، ضمن اینکه به صورت مستمر در کارگروه استانی حفاظت کیفی رودخانه کارون این موضوع مطرح شده است.

کریمی افزایش بار آلودگی میکروبی و خطرات بهداشتی و زیست محیطی، افزایش EC آب رودخانه و افزایش فلزات سنگین در رودخانه کارون، تاثیر بر زیست بوم رودخانه و آبزیان و میکرواورگانیزم‌های رودخانه را از جمله معضلات زیست محیطی که در رودخانه کارون در مقطع شهرستان گتوند ایجاد شده، عنوان کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گتوند اظهار داشت: هدر رفت حجم بالایی از آب قابل استحصال از فاضلاب شهری که در این شرایط خشکسالی مستمر، می‌تواند کاربرد‌های ویژه‌ای داشته باشد، از دیگر مشکلات ریخته شدن فاضلاب به رودخانه‌کارون در این شهرستان به شمار می‌روند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مطالعات شبکه فاضلاب گتوند انجام شده، اما تاکنون از سوی شرکت آب و فاضلاب خوزستان در اولویت اجرا قرار نگرفته، ادامه داد: تاکنون شکایتی از سوی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ضد دستگاه‌های مربوطه صورت نگرفته است.

به گفته کریمی، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان گتوند وعده داده تا از طریق فاینانس داخلی و با فروش اوراق قرضه از طریق بخش خصوصی نسبت به انجام شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهر گتوند اقدام کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار