کلاهبردار میلیاردی در دام پلیس قزوین/ کشف ۲۷ کیلوگرم مواد مخدر

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز شانزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان قزوینی و وصول پرونده نیابتی از استان اردبیل با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از طریق تماس تلفنی و دریافت اطلاعات حساب بانکی، بررسی موضوع به صورت تخصصی از سوی کارآگاهان پلیس فتا آغاز شد.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که فردی ناشناس در تماس تلفنی با مال باختگان و استفاده از عناوینی مثل خوش حسابی در پرداخت قبض، برنده شدن در مسابقات رادیویی و اپراتور همراه اول و همچنین برنده شدن در کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، اطلاعات کارت بانکی آنان را برای پرداخت مبلغ جایزه از طریق اینترنت دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی استان اعلام کرد: با وجود هشدار‌های مکرر پلیس مبنی بر عدم مراجعه افراد برای دریافت وجه به هر عنوان به دستگاه‌های خود پرداز و عدم ارائه اطلاعات حساب بانکی به افراد ناشناس، متاسفانه برخی از شهروندان بدون توجه به توصیه‌های پلیسی به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار مجرمان سایبری قرارمی دهند و با شگرد خاص کلاهبرداران، از حسابشان به صورت غیرمجاز برداشت می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با ادامه تحقیقات علمی و تخصصی کارآگاهان در رسیدگی به شکایت‌های دریافتی، سرانجام ماموران پلیس فتا استان موفق شدند فرد کلاهبردار را در استان تهران شناسایی کنند.

وی ادامه داد: با مشخص شدن محل سکونت این فرد و اعزام تیمی از ماموران انتظامی با همکاری ماموران پایگاه یکم پلیس فتا استان تهران، متهم دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان دلالت شد.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: در دستگیری این فرد چندین کارت که برای کلاهبرداری‌های تلفنی مورد استفاده قرار می‌گرفت کشف شد و فرد دستگیر شده نیز با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده تاکنون به ۸ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۵ میلیارد ریال به این روش از شهروندانی در استان‌های قزوین، اردبیل، خراسان رضوی، اصفهان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی با همکاری ۴ نفر از همدستان خود اعتراف کرده است.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه احتمال کلاهبرداری‌های دیگر از سوی این افراد، وجود دارد، یادآور شد: تحقیقات تکمیلی با هماهنگی مرجع قضایی در این پرونده و شناسایی همدستان وی همچنان ادامه دارد و هموطنانی که به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، می‌توانند به پلیس فتای استان قزوین مراجعه کنند.

کشف ۱۱ کیلوگرم هروئین با هوشیاری پلیس قزوین

فرمانده انتظامی استان گفت: شب گذشته ماموران یگان امداد شهرستان قزوین حین کنترل و پایش خودرو‌های عبوری، یک دستگاه خودروی اتوبوس مسافربری را در عوارضی شماره ۲ برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سردارعلی ابراهیمی افزود: ماموران در بازدید از خودروی متوقف شده به دو مسافر خانم مشکوک شدند و در بازرسی از وسایل همراه ان‌ها ۱۱ کیلوگرم هروئین کشف کردند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان البرز

فرمانده انتظامی شهرستان البرز گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بخش شریفیه ۱۵ نفر از اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی دستگیر و ۱۳ تیغه سلاح سرد و ۲ قبضه اسلحه شکاری ویک دستگاه موتورسیکلت توقیف شد.

سرهنگ بهرام منصوری افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

ناکامی سوداگران مرگ در انتقال ۱۶ کیلو گرم تریاک درقزوین

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: ماموران یگان امداد در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و برخورد قاطعانه با این معضل حین کنترل خودرو‌های عبوری ۲ دستگاه اتوبوس را برای بررسی بیشتر وکنترل مدارک آن متوقف کردند.

سرهنگ بیژن خدایی افزود: در بازدید ماموران از این ۲ خودرو ۱۶ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی با اشاره به اینکه این ۲ قاچاقچی قصد انتقال مواد مخدر در پوشش مسافر به استان‌های غربی را داشتند تصریح کرد: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار