سفارت روسیه در واشنگتن ادعای پنتاگون را رد کرد

سفارت روسیه در واشنگتن ضمن رد ادعای پنتاگون مبنی بر نقض مکانیزم اجتناب در سوریه، اعلام کرد وجود نظامیان آمریکا در این کشور غیرقانونی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از نووستی، سفارت روسیه در واشنگتن در توئیتی ضمن رد کردن ادعا‌های پنتاگون، نوشت: قبل از هر چیزی باید یادآوری کنیم وجود نظامیان آمریکا در سوریه غیرقانونی است؛ همچنانکه آمریکا حق ندارد از اقدامات قانونی روسیه که به درخواست سوریه در این کشور حضور دارد، انتقاد کند.

چندی پیش وزارت دفاع آمریکا، روسیه را به نقض توافق‌نامه‌ها برای جلوگیری از برخورد‌ها بین دو طرف درگیر در سوریه متهم کرد، در همین راستا پنتاگون در گزارشی به نام «عزم راسخ» علیه تروریسم که دو روز پیش ارائه داده بود، ادعا کرد نظامیان روسیه در کشور سوریه تعهداتی را که دارند رعایت نمی‌کنند و همچنان به تخلفات خود ادامه می‌دهند.

روسیه و آمریکا در سال ۲۰۱۵ (سال ۱۳۹۶) با شروع عملیات عزم راسخ توافق کردن نگذارند بین طرفین درگیر بین نیرو‌های سوریه درگیری رخ دهد.

در روز‌های اخیر درگیری‌های میان نیرو‌های دفاع ملی سوریه با شبه نظامیان کُرد معروف به نیرو‌های «آسایش» پس از یک آتش بس کوتاه مدت که با میانجیگری روسیه برقرار شده بود، از سر گرفته شد. شبه نظامیان کرد ساکن مناطق شمال شرق سوریه که از حمایت نظامیان اشغالگر آمریکایی برخوردار هستند، بار‌ها برای نهاد‌های دولتی مستقر در این مناطق ایجاد مزاحمت کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار