ماجدی: ظرف ۶ ماه می‌توانیم بدهی شستا را پرداخت کنیم/ ۸۰۰ هزار یورو باید به شستا پرداخت کنیم

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: مصادره کردن ساختمان فدراسیون توسط شرکت شستا کار جوانمردانه‌ای نیست.

میرشاد ماجدی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مصادره شدن ساختمان فدراسیون فوتبال توسط شرکت شستا، اظهار کرد: چندین ماه است که فدراسیون فوتبال و شرکت شستا بر سر پولی که توسط فدراسیون فوتبال برای پرداخت حقوق مارک ویلموتس از شستا قرض کرده بود، کشمکش وجود دارد و خیلی از افراد به جای این که تلاش کنند این مشکل رفع شود، آتش بیار معرکه شده اند.

او ادامه داد: ما در زمانی هستیم که همه علاقه مندان به تیم ملی فوتبال کشورمان منتظر صعود این تیم به دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هستند؛ اما در این شرایط که دولت، مجلس و همه نهادها باید از تیم ملی فوتبال حمایت کنند، شاهد هستیم که ناجوانمردانه در این مقطع به فدراسیون فوتبال فشار وارد می‌کنند. اقدامی که شرکت شستا انجام داد، ناجوانمردانه بود؛ چرا که آن‌ها می‌توانستند بعد از بازی‌های مقدماتی جام جهانی ساختمان فدراسیون را مصادره کنند. ارکان فدراسیون بار‌ها از دولت و همه نهادها خواسته اند که از فدراسیون فوتبال در این مقطع حساس حمایت کنند. اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد و همه باید متوجه باشند که صعود نکردن تیم ملی فوتبال می‌تواند چه عواقبی داشته باشد.

او در خصوص طولانی شدن زمان پرداخت بدهی فدراسیون فوتبال به شستا گفت: فقط ۲ ماه از فعالیت اعضای جدید فدراسیون می‌گذرد و رئیس فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه معتقد هستیم که هر اتفاقی که در گذشته افتاده است، ما باید به آن متعهد باشیم و این مسجل است که بدهی به شستا باید پرداخت شود. فدراسیون فوتبال می‌تواند به صورت‌های مختلف که برد - برد باشد، بدهی شستا را پرداخت کند. آیا شستا فقط از فدراسیون فوتبال طلبکار است؟! من مطمئنم که این شرکت از دیگر نهادها هم طلبکار است؛ اما نمی دانم چرا در این برهه خاص این اتفاق افتاده است . از شستا خواهش می‌کنم مهلتی به فدراسیون فوتبال بدهد تا با تعامل این مشکل حل شود.

ماجدی درباره هشدار‌های شرکت شستا به فدراسیون فوتبال بیان کرد: مقدار زیادی از این بدهی پرداخت شده است؛ اما مگر فدراسیون فوتبال چقدر درآمد در سال دارد که کل این بدهی را به صورت یک جا بپردازد! ما نیاز به زمان بیشتری داریم. ریاست فدراسیون فوتبال هر روز با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف رایزنی می‌کند تا مشکلات اقتصادی فدراسیون را حل کند و ان شاءالله ظرف ۶ ماه این مشکلات را حل خواهیم کرد.

۸۰۰ هزار یورو باید به شستا پرداخت کنیم 

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره مقدار طلب شستا اظهار کرد: نزدیک به ۸۰۰ هزار یورو از این بدهی باقی مانده است که می‌توانیم طبق توافقنامه یا شیوه نامه های تبلیغاتی این بدهی را پرداخت کنیم. در تاریخ ورزش کشورمان بی سابقه بوده است که یک سازمان، ساختمان فدراسیونی را بابت بدهی اش مصادره کند و این کار جوانمردانه‌ای نیست.

او افزود: ما در حال حل مشکلات گذشته هستیم که البته وظیفه فدراسیون فوتبال فعلی است. اما ما فقط ۲ ماه است که فعالیتمان را در فدراسیون فوتبال آغاز کرده ایم و جای پایمان هنوز سفت نشده است. من این مشکل را به گردن کسی نمی‌اندازم و این کار را بی انصافی  می دانم. ما با درایت وارد فدراسیون شدیم، اما بعضی از مشکلات خیلی زود نمایان می‌شوند و وظیفه فدراسیون فوتبال فعلی است که این مشکلات را برطرف کند، اما به زمان نیاز داریم.

سیاست های فدراسیون فوتبال تغییر کرده است 

او درباره تغییر نکردن سیاست های فدراسیون گفت: همه اعضای فدراسیون، جدید هستند و بهاروند هم در گذشته سرپرست فدراسیون فوتبال بوده است و هم اکنون نیز به عنوان سرپرست نایب رئیسی دوم فعالیت می‌کند. خیلی از سیاست و ساز و کار‌ها تغییر کرده و خواهند کرد.

ماجدی درباره وضعیت ساختمان جدید فدراسیون فوتبال بیان کرد: این کار در راستای سیاست‌های فدراسیون است و عزیزی خادم به دنبال مهیا کردن منابع مالی برای به سرانجام رساندن این ساختمان است. اعضای فدراسیون تمام تلاش خود را کرده اند، اما ما فقط ۲ ماه است که کارمان را در فدراسیون شروع کرده ایم و به نظرم در این مدت بیشتر از این نمی‌شد کار کرد.

سند ساختمان های پرسپولیس و استقلال به نام فدراسیون فوتبال است

او در خصوص ساختمان باشگاه پرسپولیس اشاره کرد: می‌دانم که سند ساختمان باشگاه های پرسپولیس و استقلال به نام فدراسیون فوتبال است و در جریان مصادره ۳ دانگ از ساختمان پرسپولیس نیستم. این کار شستا در خاطر عموم جامعه خواهد ماند و باز هم تکرار می‌کنم، می‌توان ظرف ۶ ماه این مشکل را حل کرد.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون در خصوص برنامه‌های تیم ملی فوتبال کشورمان بیان کرد: برنامه‌های تیم ملی زیر نظر دپارتمان تیم ملی و سرپرست این تیم انجام می‌شود. ریاست فدراسیون فوتبال در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشته است. کمپ کیش نیز در حال آماده سازی و همچنین یک پرواز اختصاصی و هتل برای تیم ملی در نظر گرفته شده است تا بازیکنان با بهترین کیفیت راهی بحرین شوند.

ماجدی در رابطه با تزریق واکسن کرونای اعضای تیم ملی اظهار کرد: این مسئله در حیطه کاری من نیست و باید با کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال صحبت کرد.

او خاطر نشان کرد: جا دارد از مومنی، رئیس منطقه آزاد کشور، آهنگران رئیس منطقه آزاد کیش، شهردار تهران و هواپیمایی زاگرس تشکر کنم که همواره در کنار تیم ملی بوده اند و با وجود این افراد ورزش کشورمان رشد خواهد کرد. فدراسیون فوتبال نیازمند کمک دولت، مجلس و رسانه‌ها است تا به تیم ملی فوتبال کمک شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار