فرمانده انتظامی استان ایلام خبر داد؛

کسب رتبه دوم کشوری کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای در ایلام

سردار القاصی مهر از کاهش ۶۷ درصدی حوادث و تلفات جاده‌ای در استان ایلام خبر داد و گفت: استان ایلام با کاهش ۶۷ درصدی حوادث و کشته شدگان جاده‌ای بعد از استان تهران حائز رتبه دوم در کشور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی استان ایلام در جلسه قرارگاه کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای گفت : کسب رتبه دوم کشوری در زمینه کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای ناشی از حضور و تلاش شبانه‌روزی پلیس در محور‌های درون و برون شهری استان و همچنین همکاری خوب مردم به دست آمده است.

او اظهار داشت :متاسفانه سالانه بسیاری از هموطنان جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند، همچنین آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصدومیت‌های شدید و معلولیت ها، فقر اقتصادی ناشی از جانباختن سرپرست خانواده و اختلالات روانشناسی برای از دست دادن فردی در تصادفات آنقدر دردناک و آسیب زاست که ضروری است همه دستگاه‌ها در جهت کاهش تصادفات به طور جدی تلاش کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام بیان کرد: مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در حوزه تصادفات جاده‌ای شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز و حساس است و بدین منظور، نیروی انتظامی جهت شناسایی و رفع این نقاط بازدید‌های میدانی و بررسی‌های کارشناسی را در مناطق مختلف استان به عمل آورده است.

او با بیان اینکه یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری نیز کاهش تلفات و صدمات ناشی از حوادث رانندگی است، اعلام کرد: لازم است جاده‌های ما به گونه‌ای مهندسی شده باشند که کمترین تلفات و خسارات ناشی از آن‌ها رقم بخورد، وجود حفاظ‌های ایمن، حاشیه‌های ایمن، جاده‌های ایمن و همچنین ایمنی خودرو‌ها باید به صورت همه جانبه مورد بررسی قرار بگیرند.

سردار القاصی مهر عنوان کرد: رسیدگی سریع و به موقع واحد‌های گشتی در خصوص تصادفات اعلامی از سوی مرکز پیام ۱۱۰ و اعزام به موقع مصدومان جاده‌ای به بیمارستان بایستی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه مردم در خصوص برخورد با خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های پلاک مخدوش، شیشه دودی، شوتی و... اشاره کرد و افزود: طرح برخورد با رانندگان دارای خودرو‌های پلاک مخدوش، شیشه دودی و تغییر وضعیت خودرو و... به صورت ویژه در سطح تمامی شهر‌ها و جاده‌های استان اعمال می‌شود، و با این افراد بدون اغماض و برابر قانون برخورد می‌شود.

سردار القاصی مهر با بیان اینکه برابر آمار‌های موجود، سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ و عدم توجه به جلو بیشترین تخلفات در جاده‌های استان بوده است، مطرح کرد: رانندگان باید با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پایبندی به آن، دوری از سبقت و سرعت غیرمجاز و استراحت در مسیر‌های طولانی، از بروز حوادث و سوانح ترافیکی در جاده‌ها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.