دیدار فرستاده آمریکا با فرستاده سازمان ملل در امور یمن

فرستادگان آمریکا و سازمان ملل در امور یمن با همدیگر در اردن دیدار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العربیه، فرستادگان آمریکا و سازمان ملل در امور یمن با همدیگر در اردن دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف بر از سرگیری روند سیاسی متمرکز شدند. این در حالی است که شبکه العربیه در خبری اختصاصی گزارش داده فرستاده آمریکا انصارالله را تهدید کرده در صورتی حمله مأرب را متوقف نکرده و آتش بس را نپذیرد، آن‌ها را تحریم خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، برخی منابع به شبکه العربیه اعلام کردند «تیم لندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن از طریق واسطه‌هایی در مسقط به انصارالله اطلاع داده این عدم همکاری به تحریم‌هایی منجر خواهد شد.

این در حالی است که محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی انصارالله و رئیس هیئت مذاکره کننده یمن فاش کرد گفتگو‌های این گروه در مسقط با مارتین گریفیتث و تیم لندرکینگ که با هدف توافق همه جانبه به منظور حل بحران یمن در حال انجام بود، متوقف شده است.

محمد عبدالسلام همچنین در پیامی توئیتری نوشته بود: آن‌ها از نبردی جزئی سخن می‌گویند (در اشاره به نبرد در استان مأرب) در حالی که یمن را در محاصره قرار داده‌اند. کوچک شمردن درگیری مأرب مشکلی را حل نمی‌کند بلکه آن را تشدید می‌کند. این کار کمکی به دستیابی به صلح نمی‌کند بلکه جنگ را طولانی‌تر می‌کند.

عبدالسلام افزود: هرگونه فعالیت جدید شورای امنیت قابل تأیید نیست مگر اینکه در ابتدا منافع یمن را تأمین کند و مردم یمن علاقه‌مند نیستند کسانی را که حق آنان برای امنیت، صلح و حاکمیت را رعایت نمی‌کنند، در نظر بگیرند.

«عبدالملک العجری»، عضو هیئت مذاکره کننده یمنی نیز در توئیتر خود نوشت: سفر نمایندگان سازمان ملل و نمایندگان آمریکا در یمن به پادشاهی عمان به عنوان بخشی از اقدامات بین‌المللی برای توقف جنگ در یمن و از سرگیری مذاکرات سیاسی موفقیت آمیز نبود و با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار