انتقاد از تعطیلی طولانی‌مدت بازار/ اصناف فقط ۱۰ درصد در انتقال کرونا نقش دارند

رییس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: متولیان بهداشت هم، اعلام می‌کنند که اصناف، فقط ۱۰ درصد در انتقال شیوع بیماری کرونا اثر گذارند.

رسول جهانگیری رییس اتاق اصناف استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: وظیفه ما به عنوان اتاق اصناف، انتقال مشکلات و مطالبات اصناف است. برای مهار ویروس کرونا همه باید همکاری کنند. با این موضوع مخالفیم که فقط یک قشر خاص هزینه کنترل بیماری را با کسب و کار و اقتصاد و زندگی‌شان بدهند و این ناعادلانه است.

او افزود: قرار بر این بود تسهیلاتی، برای حمایت از اصناف در نظر گرفته شود؛ از جمله به تعویق انداختن مالیات و رفع اثر از چک‌های برگشتی در دوران کرونا که هیچ گونه گذشت و بخششی در آن نیست و این حالت مسکنی گذرا دارد.

رییس اتاق اصناف استان اصفهان ادامه داد: وام‌هایی هم تخصیص داده شد، اما شرایط دریافت اولیه آن خیلی سخت بود. وام برای کسی مناسب است که بتواند فعالیتی کند تا سود بانکی را پرداخت کند. وام اگر قرار است به کسی داده بشود باید یک تنفس یک یا دو ساله داشته باشد و بعد پرداخت صورت بگیرد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: اینکه اصناف را نوک پیکان مبارزه با کرونا قرار بدهند تا پیک‌های بیماری را کنترل کنند باعث روند فرسایشی می‌شود و وقتی اصناف به تنهایی محدود می‌شوند اثرگذاری کمتری داریم.

او تاکید کرد: خواهشمندیم که حداقل بخشش‌ها و تخفیفات مالیاتی را برای اصناف، به‌خصوص اصناف آسیب دیده احیا کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار