مدیرکل دفتر حفاظت و نظارت حیات وحش خبر داد؛

برخورد قانونی با مقصران مرگ گورخر آفریقایی

منتظمی گفت: پس از اعلام رسمی علت تلف شدن گورخر آفریقایی از سوی سازمان دامپزشکی با مقصران این حادثه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  شهاب الدین منتظمی مدیرکل دفتر حفاظت و نظارت حیات وحش با اشاره به مرگ یک گورخر نر آفریقایی اظهار کرد: هفته گذشته سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک، به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و گورخر نر متاسفانه در روز ۱۳ اردیبهشت تلف شد.

وی همچنین گفت: برای واردات این سه راس گورخر آفریقایی از کشور هلند به ایران، مجوز سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی کشور صادر شده بود.

منتظمی  تصریح کرد: با توجه به اینکه دامپزشکی در کشور‌های مبدا و مقصد، سلامت این گونه‌ها را بررسی و تایید می‌کند اظهار نظر در خصوص علت تلف شدن این گونه بدون بررسی‌های کارشناسی، ممکن نیست و منتظر جواب قطعی از سوی دامپزشکی هستیم.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان گفت: فیلم منتشر شده در فضای مجازی از تلف شدن این گونه باعث جریحه دار شدن افکار عمومی شده و سازمان حفاظت محیط زیست به طور قطع با بررسی تمام جوانب این حادثه با مقصران این حادثه تلخ بدون هیچ گونه چشم‌پوشی برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
الان واقعا مشکل ما اینه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
عجب داستانی شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ایران توان نگهداری ازحیاط وحش خودش راندارد چه بسا ازخارج این حیوانهای زبان بسته راواردکند برخوردبامتخلف هم درحدحرفی بیشتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ااعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فکر کنم زمانیکه چشمش به مدیران نالایق رنگارنگ افتاد سکته کرده چون همه رنگش رو دیده بوده چند رنگش رو ندیده بوده
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۱۹:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
بدون شک ارزش این گور خر ها از مقصران اصلی این حادثه خیلی خیلی بیشتر بوده است لذا باید متخلفین به شدیدترین روش ممکن مجازات شوند . بدون هیچگونه چشم پوشی و بخشش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
یکی از بزرگترین آرزوهای من اینه که زرافه و گور خر رو از نزدیک ببینم
Netherlands
ناشناس
۰۱:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
برید یکی از آنها را از نزدیک میبینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
برخورد قانونی همون ماست مالی کردن و شامل مرور زمان کردنه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۳۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
علت مرگ گورخر آفریقایی نر باغ وحش صفا دشت چیست؟!!! واقعه وحشتناکی اتفاق افتاده احتمالا کار نژادپرستان تروریستهای جنایتکاران گرگها کفتارها و غیره ... تو کار بوده باید سازمان حقوق حیوانات جهانی ورود کند و عاملان این قتل گورخر آفریقایی را دستگیر و مجازاتش کنند!!! بلابدور چه شود اینم یک مصیبت وارده دیگر بر کشور !!! اینم شد فکر و غصه خوردن جدیدمون وامصیبتا !!! روزانه فوج فوج گاو و شتر و گوسفند در کشتارگاهای کل کره زمین می کشند و انسانها دولوپی می خورنشان عکساشون رو روی صفحه خبری تیتر نمی کنند یه گورخر آفریقایی مرده ببین چه اوضاعی در میارن انگار رئیس جمهور یه کشور آفریقایی به دلیل مشکوکی کشته شده در ایران !!! .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فکر کن خبر که به سازمان ملل بره چه شود خصوصا"اینکه تابعیت هلند رو هم داشته شاید در مذاکرات برجام هم مطرح بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
حیات وحش سرمايه ارزشمند هر كشوريه. اينكه ما ازسالها پيش به حريم حيات وحش دست اندازي و تبديل به جاده و خونه و...رو افزايش دادیم در واقع سرمايه ملي را ازبین بردیم.
آخرین اخبار