درخواست تشکل‌های دانش‌آموزی فارس برای غیرحضوری شدن امتحانات

اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی استان فارس طی نامه‌ای سرگشاده، خواستار اتخاذ راهکاری برای غیرحضوری شدن امتحانات پایان سال تحصیلی در تمام پایه‌ها و مقاطع تحصیلی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قرارگاه دانش‌آموزی عمار و مجامع همفکری علوی و فاطمی بسیج دانش‌آموزی استان فارس، طی نامه‌ی سرگشاده‌ای خطاب به وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، ضمن اشاره به نگرانی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در خصوص تشدید شیوع کرونا در جامعه دانش‌آموزی، خواستار غیرحضوری شدن امتحانات در همه مقاطع و پایه‌های تحصیلی، منجمله امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم شدند.

در این نامه، ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت مقام استادی فعالان عرصه تعلیم و تربیت، اعلام شده است که تصمیم وزارت آموزش و پرورش درخصوص برگزاری حضوری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم نگرانی‌هایی را در بین دانش آموزان و خانواده‌ها پدید آورده که این تصمیم موجب به مخاطره افتادن سلامتی دانش آموزان و تضییع حقوق‌شان در فرایند ارزیابی نشود.

در بخشی از این نامه آمده است: " با توجه به لجام گسیختگی ویروس منحوس کرونا و شیوع انواع مختلف آن نظیر ویروس انگلیسی، هندی و ... نگرانی‌ها درخصوص سلامت دانش آموزان منحصر به حوزه‌های برگزاری آزمون نیست بلکه مسیر رفت و آمد، تجمع پیش و پس از آزمون و ... از جمله مواردی است که رعایت نکات بهداشتی در آن سخت و کم است فلذا می‌بایست تمامی تدابیر لازم به احسن وجه مورد توجه واقع شود و همگان از تجربه تلخ تصمیمات عید نوروز درس گرفته باشیم. "

این نامه همچنین خطاب به وزیر آموزش و پرورش، می‌افزاید: "اگرچه رعایت شرایط یکسان در برگزاری آزمون نهایی، امری لازم و ضروری است، اما از طرفی مستحضرید در سال تحصیلی جاری تمامی دروس به صورت صد در صد مجازی آموزش داده شده و طبعا کیفیت آموزش در مقایسه با شرایط حضوری کاهش و عدالت آموزشی تحت شعاع قرار گرفته لذا این موضوع به تنهایی دلیل معقول و محکمی است برای تغییر سازوکار ارزیابی دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم و جایی اهمیت آن فزونی خواهد داشت که این نمرات در کنکور سراسری اثرگذار است. "

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار