سازماندهی گروه های جهادی فارس درسامانه اطلس جهادی

مسئول بسیج سازندگی فارس از ساماندهی بیش از ۳۵۰۰ گروه جهادی این استان در سامانه اطلس جهادی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل قزل سفلی در نشست جمعی از گروه‌های جهادی با اعضای مجمع نمایندگان استان فارس، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز کارگر و معلم، روز کارگر را به کارگران تبریک گفت و خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: بسیار بیشمار جهادگران عزیزی که کارگرند و این شغل با عزت را برگزیدند و در کنار شغل شریف خود، در گروه‌های جهادی نیز مشغول خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی هستند.

او با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه کلید ورود انقلاب اسلامی به مرحله دوم، خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی است، عنوان کرد: در دو فصل از هفت سرفصل اشاره شده در این بیانیه، به عدالت و عدالت اجتماعی در حوزه اقتصاد و در سرجمع به محرومیت‌زدایی اشاره می‌کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: آن‌جایی که عنوان می‌کند هدف اولیه بعثت‌های الهی، عدالت بوده است، به صورت شفاف و صریح خواستار رفع محرومیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق عدالت و پیشرفت می‌شود؛ البته میان آنچه شده است با آنچه که باید بشود، فاصله ژرفی وجود دارد و بایستی همه مسئولان به طور دائم باید قلبشان برای رفع محرومیت بتپد و از شکاف‌های عمیق طبقاتی به شدت ناراحت شوند.

قزل‌سفلی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه وزارت بسیار مهم و راهبردی جهاد سازندگی منحل شد، بسیج سازندگی در امتداد جهاد سازندگی شکل گرفت به فرمان رهبر معظم انقلاب، محرومیت‌زدایی به عنوان ماموریت ذاتی بسیج سازندگی قلمداد شد و محور این محرومیت‌زدایی، جهادگران و گروه‌های جهادی هستند.

به گفته مسئول بسیج سازندگی استان فارس، در استان فارس بیش از ۳۵۰۰ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی سازماندهی شدند که با رویکرد مسئله محور در عرصه‌های مختلف به خدمت‌رسانی مشغولند؛ بخصوص در حوزه تامین آب، هم آب شرب و کشاورزی، در حوزه زیرساخت‌های اشتغال، در حوزه ابنیه‌سازی (مسکن محرومین، مدرسه‌سازی، ساخت خانه‌های بهداشت، مسجد، حسینیه، و امثالهم) در حوزه راه (راه روستایی، راه بین مزارع) در حوزه ارتقاء سطح بهداشت و سلامت در تقویت حوزه‌های فرهنگی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به کاهش آلام مردم توسط گروه‌های جهادی، با یک نگاه عمیق که برگرفته از انقلاب کبیر اسلامی در جای‌جای استان و حتی خارج از استان مشغول خدمت رسانی هستند.

مسئول بسیج سازندگی فارس افزود: امروز در سیستان و بلوچستان، کرمان، بندرعباس، در استان‌های مختلف، گروه‌های جهادی فعالند.

قزل‌سفلی اضافه کرد: در مقابله با کرونا جهادگران ما، پرچمدار اقدام مقابله با کرونا بودند. اگر لازم بود یک پیشرانی انجام شود، این پرچم‌داری از آن بچه‌های جهادی بود؛ از ضدعفونی معابر شروع شد و تا تولید ماسک، ادامه پیدا کرد، با بسته‌های معیشتی این کار گسترش پیدا کرد؛ وقتی که کادر پزشکی به این بچه‌ها نیاز پیدا کردند، در قالب طرح همیار بیمار وارد بیمارستان‌ها شدند، خطرپذیری که در تغسیل کرونایی و تدفین متوفیان کرونایی بود را هم پذیرفتند و هیچ خللی در استان فارس به وجود نیامد.

مسئول بسیج سازندگی فارس ادامه داد: در بحث کرونا، بیش از ۱۱ هزار جهادی به صورت میانگین از ابتدا تا امروز مشغول فعالیت در عرصه‌های مختلف فعال بوده و هستند.

قزل‌سفلی با بیان اینکه برای افزایش اعتبارات محرومیت‌زدایی و افزایش اعتبارات استان در بودجه ۱۴۰۰، نمایندگان استان زحمات زیادی کشیدند، گفت: باید گفت با این تلاش‌ها، فصل جدیدی در بودجه به وجود آمده و آن‌هم دستگاه اجرایی را در دو جا مکلف می‌کند؛ یک بخشی از اجرای پروژه‌ها را به بچه‌های گروه‌های جهادی که تاییدیه از سازمان بسیج سازندگی گرفتند واگذار کنند، و این برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی بعد از وزارت جهاد سازندگی به وجود می‌آید تا از ظرفیت بچه‌های جهادی به صورت تخصصی و مسئله‌محور، و هم به صورت هدفمند در رفع محرومیت‌ها از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.