در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

"علت خلقت" متفاوت‌ترین قطعه‌ای است که تا به حال خوانده ام

سلطانی خواننده موسیقی‌های مذهبی کشور، درباره جدیدترین اثر خود توضیحاتی ارائه کرد.

حامد سلطانی خواننده موسیقی پاپ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جدیدترین کار خود به مناسبت لیالی قدر بیان کرد: این قطعه با نام "علت خلقت" دو روزی می‌شود که متولد شده است. علت خلقت، کاری دلی و احساسی است که فقط به عشق امام علی (ع) و شب‌های مناجات رمضان ساخته شده است.

وی در ادامه با تاکید بر این موضوع که قطعه "علت خلقت" فقط به عشق حضرت امیر (ع) از ابتدای ماه مبارک رمضان در ذهن این خواننده شکل گرفته است، گفت: به غیر از خوانندگی ساخت ملودی این اثر با خودم بوده و متن ترانه آن را محمد جواد الهی‌پور گفته است. البته من پیش از این کار، با او سال گذشته قطعه دلتنگی را برای ایام محرم آماده کردم.

این خواننده موسیقی‌های مذهبی و ارزشی درباره قطعه "علت خلقت" اظهار کرد: تمامی متن ترانه و حتی سبک و سیاق ملودی در وصف حضرت امیرالمؤمنین (ع) است؛ مثل آنجایی که می‌گوید؛ "علت خلقتی، اما نونت شده نان و نمک" خودش برای من ابتدا زندگی امام علی (ع) را به تصویر کشید و سپس حزن داشت و مظلومیت مولا را در ذهن من زنده می‌کرد. همچنین در بخشی از ترانه به شهادت حضرت زهرا (س) اشاره شد. در شعر در کنار غم حضرت زهرا (س) بحث شهامت امیر المومنین (ع) به میان می‌آید که با غم حضرت زهرا (س) همراه بود.

وی با اشاره به این موضوع که ساخت ملودی کار نیز با خودش بوده، یادآوری کرد: قالب ملودی ما از شعر درآمد و باید به سراغ نت‌های حزن‌آلود می‌رفتیم و به همین دلیل هم شما در کار صدای "نی" را بیشتر می‌شنوید. درواقع ما دو نوع ساز نی داریم، یکی فارسی و دیگری عرب، که در این قطعه از ساز نی فارسی استفاده شده است.

سلطانی در پایان گفت: تا امروز آثار بسیاری خواندم، به ویژه برای حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، اما قطعه علت خلقت با دیگر آثارم متفاوت بود. این اثر یکی از قشنگترین کار‌هایی بود که تا به حال خواندم و همراه آن لذت بردم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.