درخواست لیبی برای خروج نظامیان خارجی از این کشور

وزیر خارجه لیبی بار دیگر خواستار خروج مزدوران بیگانه از خاک کشورش شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، نجلاء المنقوش، وزیر امور خارجه لیبی خواستار گام‌های عملی برای خروج نیرو‌های بیگانه و مزدور از این کشور شد.

بر این اساس، نجلاء المنقوش در کنفرانس خبری مشترک با مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در طرابلس گفت: بر اهمیت تلاش ترکیه برای متوقف ساختن جنگ و تقویت آتش بس در کشور تاکید داریم.

وی افزود با استفاده از این تریبون از ترکیه می‌خواهیم برای اجرای بند بند نتایج کنفرانس برلین و تدابیر شورای امنیت سازمان ملل متحد، گام‌هایی بردارد و در احترام به حق حاکمیت لیبی، برای پایان دادن به حضور نیرو‌های خارجی و مزدور در خاک لیبی همکاری کند.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت مذاکرات با مقامات لیبی طیف گسترده‌ای از مسائل شامل موضوعات مختلف از جمله توافق دریایی امضاء شده میان آنکارا و طرابلس و بازگشت شرکت‌های ترکیه به لیبی را بود.

وی افزود عبدالحمید الدبیبه (رئیس کابینه وحدت ملی لیبی) در استانبول با روسای شرکت‌های ترکیه‌ای دیدار و با آنان سازوکاری را که بتواند موجب بازگشت این شرکت‌ها به لیبی شود، بررسی کرد.

ترکیه حامی دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس است. با این حال، برخی کشور‌های عربی و غربی از خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های ارتش آزاد لیبی حمایت می‌کنند. این موضوع سبب ایجاد جنگ و مناقشه داخلی در لیبی طی سالیان گذشته و از زمان سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور پیشین این کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار