راب: گزارش‌ها در خصوص آزادی قریب الوقوع زندانی انگلیسی در ایران صحیح نیست

وزیر خارجه انگلیس گزارش‌های منتشر شده در خصوص آزادی قریب الوقوع زندانی امنیتی این کشور در ایران را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس در کنفرانسی خبری با همتای آمریکایی خود خبر آزادی قریب الوقوع زندانی امنیتی این کشور در ایران را رد کرد.

وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس مطبوعاتی با همتای آمریکایی خود گفت: گزارش‌ها در خصوص آزادی قریب الوقوع زندانی انگلیسی در ایران غیردقیق است.

وزیر خارجه آمریکا نیز در همین ارتباط گفت: گزارش‌ها در خصوص توافق تبادل زندانی با تهران دقیق نیست.

وزیر خارجه انگلیس در بخش دیگری از سخنانش گفت که با همتای آمریکایی اش در خصوص نگرانی‌ها در ارتباط با روسیه و اوکراین بحث و تبادل نظر کرده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دومینیک راب همتای انگلیسی، اعلام کرد، در پی تنش با روسیه نیستیم، اما اگر مسکو در پی رفتار‌های تنش زا باشد بدان پاسخ خواهیم داد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: آمریکا متحدی نزدیک‌تر و شریکی نزدیک‌تر از انگلیس ندارد و جو بایدن، رئیس جمهور امیدوار است در کنفرانس گروه هفت که یک ماه دیگر در انگلیس برگزار می‌شود، حاضر شود.

بلینکن در خصوص عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان نیز گفت: تمرکز ما عقب نشینی منظم از افغانستان است، اگر در زمان خروج نیروهایمان از این کشور به آنان حمله شود تدابیر مناسب اتخاذ خواهیم کرد.

وی در خصوص سیاست آمریکا در قبال چین گفت: در پی مهار چین نیستیم، اما برای حفظ نظم جهانی تلاش می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه  با بیان اینکه امیدواریم کره شمالی تعامل دیپلماتیک را در راستای بررسی روش‌هایی برای پیشبرد هدف خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره بپذیرد گفت: این موضوع کاملا به کره شمالی وابسته است که تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد بر این اساس تعامل کند یا خیر.

روز گذشته شبکه خبری المیادین به نقل از برخی منابع اعلام کرده بود آمریکا چهار ایرانی بازداشت شده در آمریکا را آزاد خواهد کرد و ایران هم در مقابل چهار تبعه آمریکایی متهم به جاسوسی برای این کشور را آزاد خواهد کرد

این شبکه همچنین اعلام کرده بود: چهار ایرانی که در آمریکا در بازداشت هستند، از جمله کسانی بودند که به دور زدن تحریم‌ها در زمان محاصره ایران کمک می‌کردند.

المیادین همچنین در بخش دیگری از گزارش خود آورده بود قرار است واشنگتن ۷ میلیارد دلار و انگلیس ۴۰۰ میلیون پوند از دارایی‌های بلوکه شده ایران را آزاد کند.

در گزارش المیادین آمده بود: دولت آمریکا نمی‌خواست هیچ مبلغی از دارایی‌های توقیف شده ایران را در مذاکرات آزاد کند، اما در برابر اصرار طرف ایرانی برای آزادی بخشی از این اموال، دولت بایدن در این باره موفق نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
گاندو 3
آخرین اخبار