سکوت فدراسیون شمشیربازی در اختلاف رشته‌های اپه و سابر

با توجه به اختلاف علنی رشته‌های اپه و سابر، فدراسیون شمشیربازی در آستانه المپیک به فکر راه حلی برای پایان این حواشی نیست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی اپه و فلوره از کسب سهمیه المپیک در شمشیربازی جا ماندند تا شمشیربازی ایران در المپیک فقط یک لبه برا داشته باشد و آن لبه نیز تیم ملی سابر آقایان است. نتیجه نگرفتن تیم ملی اپه و فلوره در مسابقات زون آسیا، جرقه‌ای بود برای ایجاد یک جنگ میان رشته های سابر و اپه، تا کمتر از ۳ ماه مانده به شروع المپیک، حواشی و بحث‌های زیادی در فدراسیون شمشیربازی ایجاد شود.

بعد از استعفای علی یعقوبیان، سرمربی تیم ملی اپه، ورزشکاران و مربیان هر ۲ رشته شروع به مصاحبه و افشای خبر‌هایی ضد یکدیگر کردند تا یک جنگ روانی بزرگ در فدراسیون شمشیربازی به راه بیفتد. علی یعقوبیان، سرمربی مستعفی اپه معتقد است که همه امکانات خرج سابریست‌ها می‌شود و اپه و فلوره در فدراسیون شمشیربازی جایی ندارند و فدراسیون حتی محل تمرینی کمیته ملی المپیک را هم از آن ها و تیم ملی اپه دریغ کرده است.


بیشتر بخوانید


 

به نظر می‌رسد که فضل الله باقرزاده، رئیس فدراسیون شمشیربازی هرچه زودتر باید با ارائه مستندات و مدارک نشان دهد که چه مقدار هزینه صرف کدام رشته شده است. بهتر است فدراسیون به این ماجرا خاتمه دهد تا ورزشکاران و مربیان ضد یکدیگر مصاحبه نکنند و به دنبال تاریخ سازی در المپیک باشند. در این میان، محسن وحدانی، دبیر فدراسیون شمشیربازی اعلام کرد که موضوع استعفای علی یعقوبیان هنوز به طور رسمی به فدراسیون شمشیربازی ابلاغ نشده است.

تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه سابر تا کنون ۴ سهمیه المپیک گرفته است؛ در حالی که اپه و فلوره از کسب سهمیه المپیک توکیو باز مانده اند. بهتر است فدراسیون شمشیربازی هرچه زودتر در رابطه با نبودن محل تمرین و امکانات برای اپه ایست‌ها شفاف سازی کند تا مشخص شود لبه شمشیر سابریست‌ها برا‌تر است یا اپه کاران!


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: سابر ، اپه ، شمشیربازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار