عابدینی: سابر کاری کرد که بودجه فدراسیون شمشیربازی زیاد شود / فدراسیون جهانی خواست که سابر به المپیک جوانان آرژانتین برود

ملی پوش و دارنده سهمیه المپیک در اسلحه سابر، به صحبت‌های سرمربی مستعفی اپه واکنش نشان داد.

 

مجتبی عابدینی، ملی پوش شمشیربازی کشورمان و دارنده سهمیه المپیک در سابر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با صحبت‌های شب گذشته علی یعقوبیان، سرمربی مستعفی تیم ملی اپه، بیان کرد: یعقوبیان مصاحبه‌ای کرد و گفت:"دوران هوچی‌گری تمام شده است." می خواهم ببینم مگر ما هوچی گری کرده ایم؟! اگر قصد هوچی‌گری داشتیم، اوضاعمان این نبود و در شرایط خیلی بهتری بودیم. این بحث‌ها در شان ما نیست که بخواهیم هوچی‌گری کنیم. او گفته بود که تیم ملی سابر فقط یک عابدینی را دارد که این موضوع خنده دار است. علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی، نیما زاهدی، فرزاد باهر، امیر حسین شاکر و خیلی‌های دیگر که اگر بخواهم نام ببرم، نمی‌شود. این ها نفراتی هستند که برای سابر افتخارهای زیادی به دست آورده اند.

سابریست کشورمان گفت: همه این‌ها دستاورد‌های پیمان فخری است. دوستانی که نام بردم، دارنده مدال‌های جام جهانی و بازی‌های آسیایی هستند و برخی از آن‌ها قهرمان آسیا شده اند. نمی‌شود گفت که شمشیربازی سابر ما فقط به مجتبی عابدینی وابسته است. در رابطه با ماجرای خداحافظی هم باید بگویم که مربوط به ۴ سال قبل است. در آن زمان به دلیل فشار‌ها و مشکلات، فقط و فقط با تصمیم خودم خداحافظی کردم. بعد از آن خداحافظی به تمریناتم برگشتم و از پیمان فخری خواستم که باز هم به تیم ملی برگردم.

عابدینی در خصوص این که آیا فدراسیون میان سابر با ۲ رشته دیگر تبعیض قائل می‌شود یا خیر، اظهار کرد: اگر بودجه فدراسیون شمشیربازی زیاد شده، به دلیل شکوفایی رشته سابر است. ما با نتایج خوبمان کاری کردیم که بودجه فدراسیون زیاد شود. این موضوع را علینژاد هم در مجمع فدراسیون به صورت علنی اعلام کرد و گفت: "ما به خاطر نتایج درخشان سابر، بودجه فدراسیون را افزایش می‌دهیم." امکانات برای هر ۳ اسلحه یکسان بوده و شمشیربازی ما در اسلحه سابر بدون هیچ حاشیه‌ای مشغول تمرینات است.

او تصریح کرد: اگر برای سابر هزینه می‌شود، برای فلوره و اپه نیز می‌شود. بعد از ۶ ماه یک ماساژور برای ما آورده اند و همه شرایط یکسان بوده است. مربیان رشته‌های دیگر می‌گویند:" ما رنگ آکادمی ملی المپیک را ندیده ایم." مگر آکادمی المپیک برای ما است یا نظر ما می‌تواند دخالت داشته باشد! اسلحه‌های دیگر نیز در این سالن تمرین می‌کردند و اصلا چنین بحث‌هایی وجود ندارد که رنگ آکادمی را ندیده باشند.

عابدینی گفت: اظهار نظری در رابطه با سهمیه المپیک جوانان آرژانتین شده بود که شمشیرباز اسلحه اپه رتبه ۱۳ و سابر رتبه ۶۹ داشته است، اما به جای اسلحه اپه، سابر ایران عازم آرژانتین شده است؛ اما نامه‌ای از سوی فدراسیون جهانی شمشیربازی صادر و در آن تاکید شد که ورزشکار رشته سابر سهمیه المپیک جوانان آرژانتین را کسب کرده است. چنین چیزی وجود نداشته که فدراسیون شمشیربازی ایران با تصمیم خودش ورزشکار اسلحه سابر را به المپیک جوانان ببرد؛ بلکه همه چیز از سوی فدراسیون جهانی صادر شده بود. از همین رو سرمربیان اپه مصاحبه‌هایی مبنی بر این کردند که ورزشکار اپه باید به جای سابر عازم این مسابقات می‌شده است. این هوچی‌گری کردن است، نه کار سابریست‌های ما و پیمان فخری!

در ادامه ایمیل فدراسیون جهانی شمشیربازی مبنی بر گرفتن سهمیه توسط اسلحه سابر در المپیک جوانان آرژانتین را ملاحظه می‌کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار