آقامیری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وحدت بین اصولگرایان برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ سخت است/ گزینه‌های اصلی اصولگرا و اصلاح‌طلب هنوز وارد نشده‌اند

عضو جبهه رهپویان انقلاب اسلامی به بیان توضیحاتی درباره وضعیت فعلی اصولگرایان و اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمودرضا آقا میری عضو شورای مرکزی جبهه رهپویان انقلاب اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت تعدد داوطلبان  انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: بحث‌های انتخابات ریاست جمهوری امتیازی برای طرح اسامی افراد در آن است و اعتبار قابل توجهی را برای افراد مطرح‌شده در پی دارد.  

آقامیری ادامه داد: برخی از افراد فقط خود را به عنوان کاندیدا معرفی می‌کنند و هدف اصلی آن‌ها هم رسیدن به ریاست جمهوری نیست، بلکه هدفشان صرفا مطرح کردن نام خودشان است.  داوطلبانی که جامه ریاست جمهوری بر تن آن‌ها زیبا و زیور است هیچ کدام به صورت رسمی به عرصه انتخابات ورود نکرده اند و طرح اسم آن‌ها بعضا از سوی نزدیکان و احزاب به صورت غیر رسمی بوده است.  

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه کسانی که مشخص است پیروز انتخابات هستند از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب فعلا اعلام کاندیداتوری نکرده اند توضیح داد: احساس می‌شود که به جهت مشکلاتی که کشور با آن رو به رو است تغییر کلی شاکله ریاست جمهوری راهکار برون رفت از این شرایط دیده می‌شود.  

عضو جبهه رهپویان انقلاب اسلامی توضیح داد: معمولا برای هر انتخاباتی  برنامه‌های کلی از سوی داوطلبان اعلام می‌شود، ولی برنامه کلی و قابل دفاع از سوی این داوطلبان هنوز مشاهده نشده است.

آقامیری با بیان اینکه احتمال زیادی می‌دهیم که برنده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از اردوگاه اصولگرایی باشد توضیح داد: اما باز هم با ابهام زیادی مواجه هستیم، زیرا تشتت و اختلافی که پیش‌تر هم در اردوگاه اصولگرایی دیده می‌شد در انتخابات ۱۴۰۰ هم قابل ملاحظه است.  

این فعال اصولگرا توضیح داد: متاسفانه تمام کاندیدا‌ها خودشان را برتر از سایرین می‌دانند و به همین دلیل وحدت بین اردوگاه اصولگرایان کار سختی است. این جریان  باید به ساختار‌های وحدت ورود و اجماع برای یک کاندیدا را بررسی کند.  

عضو جبهه رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اصولگرایان باید به یک کاندیدای منتخب در شورای وحدت اصولگرایان برسند توضیح داد: اما این کار سخت است زیرا اصولگرایان نشان داده‌اند که رسیدن آن‌ها به وحدت کار ساده‌ای نیست. اگر اردوگاه اصولگرایان بخواهند به وحدت برسند باید اجماع قابل ملاحظه‌ای را از هم اکنون داشته باشند.  

آقامیری گفت: حتی شورا‌ها  و جناح‌های مختلفی در اردوگاه اصولگرایان  حضور دارند که آن‌ها هم با یکدیگر توافق ندارند. این اتحاد روند سختی است و امیدواریم اصولگرایان از این روند پیروز بیرون بیایند. در این مدت باقی‌مانده به انتخابات هنوز مشخص نیست چه اتفاقی می‌افتد، ولی اگر برجام به نتیجه برسد شانس اصولگرایان برای ورود به پاستور کم‌تر می‌شود.

عضو جبهه رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آتیه ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مشخص است و می‌توان گفت چه کسی پیروز این میدان است ادامه داد: اگر اصولگرا می‌خواهند در گردونه‌های نهایی انتخابات وارد شوند باید یک نامزد نهایی و جامع داشته باشند که دارای برنامه و مقبولیت عمومی باشد. اگر اصولگرا به این وحدت برسند شانس پیروزی آن‌ها خیلی زیاد است.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.