وقوع ۱۱ فقره حریق در منابع طبیعی شاهرود

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از وقوع ۱۱ فقره حریق در مراتع و جنگل‌های شاهرود خبر داد و گفت: طی این مدت یک سال گذشته هفت هکتار مراتع و جنگل‌های شاهرود در آتش سوخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۱۱ فقره حریق در سطح مراتع و جنگل‌های شاهرود به وقوع پیوسته است، ابراز داشت: اولین حریق خردادماه و آخرین آتش‌سوزی مربوط به مهرماه بود که نشان می‌دهد بیشترین حریق در فصل گرم سال رخ‌داده است.

او ضمن بیان اینکه طی مدت مذکور بیش از هفت هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان دچار حریق شده است، افزود: در بسیاری از موارد کمک جوامع محلی توانست در پیشگیری از وقوع آتش مؤثر باشد لذا برای سال جاری نیز کلاس‌های آموزشی پیشگیری و اطفای حریق در سطح روستاها و بین طبیعت دوستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه این حریق‌ها به عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان بالای ۳۰۰ میلیون تومان خسارت زده است، ابراز داشت: ضرر و زیان وارده به حوزه‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی به‌هیچ‌عنوان قابل جبران نیست لذا همان‌طور که می‌دانیم باید برای حفظ مابقی عرصه‌ها تلاش بیشتر کرد.

کشاورزیان بابیان اینکه سال گذشته به روستاها و مناطقی که حریق بیشتر رخ‌داده بود آموزش‌های لازم داده شد، تصریح کرد: کمک جوامع محلی ازآنجا می‌تواند مؤثر باشد که می‌تواند تا رسیدن نیروهای منابع طبیعی و یگان حفاظت جلوی خسارت‌های بیشتر را بگیرد.

او افزود: با توجه به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم از طبیعت دوستان و مردم درخواست می‌شود زباله‌های پلاستیکی و شیشه‌ای را در طبیعت رها نکنند زیرا انعکاس خورشید بر روی علف‌ها می‌تواند خود منجر به اتفاقی غیرقابل‌جبران شود.

انتهای پیام / گ 

 

برچسب ها: منابع طبیعی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار