معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام خبر داد؛

امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین نیروی انتظامی و آموزش و پرورش استان به مناسبت هفته معلم

سرهنگ یاسمی از امضای تفاهم نامه مشترک فرهنگی، آموزشی و اجتماعی پلیس ایلام و آموزش و پرورش استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سرهنگ فرزاد یاسمی معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام ، از امضای تفاهم نامه مشترک فرهنگی، آموزشی و اجتماعی پلیس ایلام و آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: مشارکت معلمان و دانش آموزان در امنیت اجتماعی تاثیر بسزایی در کاهش جرائم دارد و پلیس همواره در کنار آموزش و پرورش قرار دارد تا با تعاملات منسجم بتوانیم در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تامین امنیت گام‌های موثری را برداریم.

او بیان کرد: این تفاهم نامه با هدف آگاهی بخشی، آموزش، نهادینه شدن قوانین و مقررات و نیز حفظ و صیانت از دانش آموزان در برابر حوادث اجتماعی -انتظامی و نیز آماده سازی بیشتر آنان برای ایفای نقش‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی در سنین بزرگسالی، طرح ریزی و اجرایی می‌شود.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام بر رویکرد پلیس بر فرهنگ سازی به ویژه برای ارزشمندترین سرمایه انسانی کشور یعنی دانش آموزان اشاره کرد و بر اولویت دار بودن فعالیت‌های آموزشی برای این گروه تاکید نمود.

او مطرح کرد: با توجه به این که پیشگیری، بهترین راهکار جهت کاهش جرایم در جامعه است، تعامل، هماهنگی و استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و سازمان‌ها به ویژه آموزش و پرورش در حوزه آموزش همگانی می‌تواند گامی مهم در راستای پیشگیری از جرایم باشد.

سرهنگ یاسمی با بیان اینکه آموزش و پرورش کانون علمی و فرهنگی جامعه محسوب می‌شود ، اظهار کرد: مشارکت و همکاری طرفین در برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی، نیاز سنجی آموزشی، جلسات اندیشه ورزی، نمایشگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون پیشگیری از اعتیاد، فضای مجازی، کنتـرل خشم، عفاف و حجـاب در مدارس و محیط‌های آموزشی برای کنترل آسیب‌های اجتماعی ، نقش مهمی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

او افزود: پلیس با اتخاذ رویکرد سیستم آموزشی، نقش مهمی در نهادینه کردن هنجار‌های رسمی جامعه، ارتقای آموزش فرهنگ ترافیک، قـانونگرایی، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تحکیم خانواده، شناسایی ویژگی‌های فرد بزهکار، معیار‌های انتخاب دوست سالم و نیز اغناء سازی و بینش افزایی دانش آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نزاع و درگیری، مواد مخدر و فضای مجازی داشته و این موارد در تفاهم نامه گنجانده شده است.

معاون اجتماعی انتظامی استان ایلام مطرح کرد: در این تفاهم نامه مقرر شد همکاری مرکز مشاوره آرامش انتظامی در جهت ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان و کارکنان در زمینه های خانوادگی، تحصیلی، روانشناختی، حقوقی و پیشگری از سوء مصرف مواد مخدر ارتقاء یابد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.