بهترین گیاهان برای آکواریوم را بشناسید + تصاویر

نگهداری گیاهان آبزی در آکواریوم، علاوه بر مزایای بسیاری که دارد، به مخزن شما زیبایی نیز می بخشد.

به گزارش خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهم نیست که ماهی ها چقدر زیبا باشند، یک آکواریوم که فقط ماهی دارد، می تواند کاملا کسل کننده به نظر برسد. به همین دلیل است که اکثر افراد ترجیح می دهند گیاهان را نیز به مخزن ماهی خود اضافه کنند. نه تنها گیاهان می توانند آکواریوم شما را زنده و جذاب نشان دهند، بلکه تصفیه طبیعی آب را نیز همراه دارند. علاوه بر این، آن ها می توانند ماهیان شما را سالم و راحت نگه دارند، به عنوان مخفیگاه برای آن ها مفید باشند، و هم چنین می توانند به پرورش ماهی های شما کمک کنند.

بنابراین، نگه داشتن گیاهان در آکواریوم، مزایای زیادی دارد؛ اما گیاهان زیادی وجود دارند که قابل نگه داری در آکوریوم هستند، شما کدام یک را انتخاب می کنید؟ اگر مبتدی هستید، باید گیاهانی را انتخاب کنید که به راحتی می توان از آن ها مراقبت کرد.  برای سهولت کار شما، ما لیستی از ۱۰ تا از بهترین گیاهان آکواریومی را که انتخابی عالی برای مبتدیان هستند، در این جا آورده ایم.

  1. جاوا موس

بهترین گیاهان آکواریومی برای مبتدیان

این گیاه، مورد علاقه بیشتر مبتدیان است. کُشتن آن دشوار است، نگهداری آن کم زحمت است و سریع رشد می کند. جاوا ماس ظاهری ریش ریش و کرکی دارد و الگوی رشد آن، مانند فرش است.

اگرچه این گیاه در هر نوع نوری به خوبی رشد می کند، روشنایی متوسط ​​و بالا، رشد سریع تر را تضمین می کند. شما می توانید از این گیاه برای فرش کردن آکواریوم، تزئینات، پوشش زیرین و پرورش برخی از انواع ماهی ها استفاده کنید.

  1. علف مویی

بهترین گیاهان آکواریومی برای مبتدیان

با این گیاه، امکانات مخزن شما تقریباً بی پایان است. تضاد خوبی با خاک یا ماسه تیره دارد و در کنار سنگ نیز جذاب به نظر می رسد. هم چنین، رشد آن بسیار آسان و سریع است که ممکن است مجبور شوید هر از گاهی آن ها را مرتب کنید.

برای علف مویی، شرایط نوری روشن بهترین است و رشته های چمن کوچک و متوسط ​​را در آکواریوم شما به وجود می آورد. می توانید از آن ها برای فرش کردن مخزن، تزئینات و هم چنین محافظت استفاده کنید.

  1. اشک بچه

بهترین گیاهان آکواریومی برای مبتدیان

اشک بچه، یک گیاه پوششی شگفت انگیز است. این گیاه مقاوم است، به خوبی رشد می کند و برای اکثر سبک های استفاده در آب مناسب است. نکته شگفت انگیز این است که اگر اکسیژن تولید کنند، مشاهده خواهید کرد که حباب های زیبایی روی برگ آن ها شکل گرفته است. 

برای اشک بچه، شرایط نوری روشن ایده آل است. هم چنین می توانید از آن ها برای تثبیت بستر و پوشش، تزئین، محافظت و فرش کردن مخزن استفاده کنید.

  1. برگ آتشین (شمشیر آمازون)

بهترین گیاهان آکواریومی برای مبتدیان

شمشیر آمازون یکی دیگر از گیاهان آکواریومی است که در بسیاری از مخازن مبتدی، آن را مشاهده خواهید کرد. این گیاه سریع رشد می کند، نگهداری آن آسان است و اگر به درستی مرتب شود، آکواریوم شما را زیبا جلوه می دهند.

نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که شمشیر آمازون بسیار بزرگ می شود؛ بنابراین باید آن ها را در قسمت پس زمینه قرار دهید. می توانید از آن ها برای تزئین پس زمینه، مخفی کردن ابزار و وسایل داخل آکواریوم و محافظت استفاده کنید.

  1. مارسیلیا مینوتا

بهترین گیاهان آکواریومی برای مبتدیان

این گیاه شگفت انگیز در کنار سنگ ها بسیار عالی به نظر می رسد و حتی کاملاً با خاک یا ماسه تیره تضاد دارد. به راحتی قابل رشد است و ممکن است لازم باشد اغلب آن را مرتب کنید.

مارسیلیا مینوتا تقریباً در همه نوع شرایط نوری رشد می کند؛ اما نورپردازی متوسط ​​مناسب ترین است. این گیاه کاملاً سریع گسترده می شود و می توانید از آن برای ایجاد فضای طبیعی، به عنوان یک تزیین و محافظت از ماهیان خود استفاده کنید.


بیشتر بدانید

١٠ آكواريوم عجيب و حيرت انگيز دنيا


  1. آنوبیاس نانا

بهترین گیاهان آکواریومی برای مبتدیان

آنوبیاس نانا گیاهی جذاب است و تقریباً انواع محیط و کیفیت آب را به راحتی تحمل می کند. به دلیل برگ های بزرگ نیمه گرد و ساقه های خمیده اش، می تواند مکمل کننده آبزی سنگ در اکثر آکواریوم ها باشد و زیبایی زیادی به مخزنتان ببخشد.

نور متوسط ​​برای آنوبیاس نانا بهترین است و بیشتر مبتدیان برای محافظت و تزئین از آن ها در مخزن خود استفاده می کنند.

  1. جاوا فرن

بهترین گیاهان آکواریومی برای مبتدیان

جاوا فرن، گیاهی است که به نگهداری بسیار کمی نیاز دارد و ظاهر منحصر به فرد آن، بیشترِ مبتدیان را به خود جذب می کند. بهترین نکته در مورد جاوا فرن این است که می توانید آن را در هر قسمت از آکواریوم خود بکارید و هم چنان ظاهر خوبی خواهد داشت.

برای جاوا فرن، شرایط نوری ​​متوسط ​​مناسب است و می توانید از آن برای تزئین و محافظت نیز استفاده کنید.

  1. شمشیر رشته ای کوتوله

بهترین گیاهان آکواریومی برای مبتدیان

این گیاه بسیار شبیه چمن معمولی است و شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد آن را انتخاب نمی کنند. با این حال، این گیاه، یک گزینه عالی برای مبتدیان است و اگر به طور صحیح کوتاه و مرتب شود، شگفت انگیز به نظر می رسد. 

تقریباً غیرممکن است که شمشیر رشته ای کوتوله به طور تصادفی کشته شود و می توانید برای محافظت و تزئین از آن در مخزن خود استفاده کنید. نور متوسط، ​​ایده آل ترین گزینه برای این گیاه آکواریوم برای مبتدیان خواهد بود.

  1. ساژیتریا پا کوتاه

بهترین گیاهان آکواریومی برای مبتدیان

گیاه ساژیتریا کوتوله، یک گیاه آکواریومی با نگهداری آسان است که حداکثر ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر رشد می کند و بنابراین برای آبزیان، ایده آل است. بهترین مکان برای کاشت این گیاه، در اطراف تخته پاره ها یا سنگ کاری ها خواهد بود.

نور متوسط ​​برای ساژیتریا پاکوتاه، عالی خواهد بود. این گیاه، به عنوان یک عنصر دکوری خوب عمل می کند و هم چنین از ماهی ها محافظت می کند.

  1. پوگوستمون هلفری

بهترین گیاهان آکواریومی برای مبتدیان

این گیاه، یکی از زیباترین گیاهان برای آکواریوم های مبتدی است. برگ های آن به شکل زیگ زاگ است و شکوفا مانند رشد می کنند.

شما می توانید پوگوستمون هلفری را به راحتی در نور متوسط ​​پرورش دهید و از آن برای محافظت و هم چنین تزئین آکواریوم خود به روشی زیبا استفاده کنید.

نتیجه گیری

مهم نیست کدام گیاه را از این لیست انتخاب می کنید، مطمئن باشید مخزن مبتدی شما زیبا به نظر خواهد رسید. حتی در مورد مراقبت از این گیاهان نگرانی زیادی نخواهید داشت؛ و بهترین چیزی که وجود دارد این است که ماهی های شما آن ها را بسیار دوست خواهند داشت. آن ها مکانی برای پنهان کردن و استراحت پیدا می کنند و با لذت در اطراف خود شنا می کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: گیاه ، آبزی ، آکواریوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار