تظاهرات فلسطینیان در اعتراض به تعویق انتخابات

فلسطینیان در اعتراض به تعویق زمان برگزاری انتخابات از سوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، فلسطینیان خشمگین در اعتراض به تعویق انتخابات فلسطین از سوی «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، که قرار بود ۲۲ ماه مه برگزار شود، به خیابان آمدند.

این انتخابات، نخستین رای‌گیری فلسطینیان طی ۱۵ سال گذشته است اما چند روز پیش به تصمیم «محمود عباس» این انتخابات به تعویق افتاد که به اعتراضات علیه این اقدام منجر شد.

چندی پیش رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد قصد دارد انتخابات فلسطین را که قرار بود در ۲۲ مه برگزار شود، به یک تاریخ نامعلوم موکول کند که این تصمیم با خشم تعداد زیادی از فلسطینیان در کرانه باختری و غزه روبرو شد.

روز‌های پنج‌شنبه و جمعه تعداد زیادی از جوانان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه به خیابان‌ها آمدند تا خشم خود را از تصمیم محمود عباس اعلام کنند. پیش‌بینی می‌شود که این تظاهرات در طول هفته جاری ادامه داشته باشد.

چند سال گذشته برای فلسطینیان بسیار دشوار بوده است. تلاش آن‌ها برای استقلال و وحدت تا حد زیادی نادیده گرفته شده و بودجه آن‌ها به شدت کاهش یافته که منجر به یک بحران مالی شده است.

این بحران با گذشت زمان عمیق‌تر شده است و با شیوع ویروس کرونا و تلاش برای مهار همه‌گیری آن، نرخ بیکاری و فقر نیز افزایش یافته است.

فلسطینی‌ها که بسیاری از آن‌ها محمود عباس را مسبب آشفتگی فعلی می‌دانند، امیدوار بودند که بتوانند با برگزاری انتخابات وضع فعلی را تغییر دهند، اما به تعویق انداختن انتخابات این خواسته را کمرنگ کرد.

روز سه شنبه محمود عباس به اتحادیه اروپا، اردن و مصر اعلام کرد انتخابات پارلمانی فلسطین که برای ۲۲ ماه مه برنامه ریزی شده بود، به تعویق افتاده است.

بر اساس این گزارش، تصمیم رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای به تأخیر انداختن انتخابات متاثر از مانع تراشی صهیونیست‌ها برای شرکت فلسطینیان ساکن قدس شرقی در انتخابات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار