قدردانی اعضای شورای شهر یزد از مقام معلّم

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: معلّمان سرمایه‌های برتر هرجامعه هستند و باید قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد، به مناسبت روز دوازدهم اردیبهشت و گرامیداشت مقام معلم با اشاره به اینکه معلمان سرمایه‌های برتر جامعه هستند گفت: بی شک اولین معلم بشر خداوند است، زمانیکه پس از آفرینش انسان، به او نعمت آموختن عطا کرد: «و علّم الادم اسماءَ کُلها.».

او افزود: این تعلیم سبب برتری انسان بر سایر موجودات شد و پس از آن پیامبر عهده دار مقام تعلیم شد «وَ یُزَکیهم و یُعَلِمُهُم الکتابَ و الحکمةَ..» و چنانچه کسی در مسیر قرائت نام خداوند گام بردارد در مسیر هدایت الهی قرار گرفته «اِقرأ باسمِ ربّکَ الذی خَلَق» و به همین سبب لازم است مقام معلم در جامعه ارج نهاده شود.

در جوامع کنونی قدرت از آنِ انسان هوشمند است

عامری، عضو شورای اسلامی شهر یزد نیز با اشاره به اینکه هرچه جامعه رشد می‌کند ارزش آموزش بیشتر شناخته می‌شود گفت: هدف ابتدایی تمامی جوامع ایجاد امنیت برای شهروندان بوده و برای حفظ جامعه از تعرض دشمنان و خطرات، نیاز به قدرت منسجم وجود داشته است.
او افزود: جوامع ابتدایی، جوامع کشاورزی و دامپروری  بودند و تصور عمومی بر آن بود که مالکیت زمین سبب کسب ثروت و قدرت خواهد شد، بنابراین جنگ‌های اولیه بشر برای تصاحب زمین صورت می‌گرفت.

عامری ادامه داد: با پیشرفت جوامع و رشد فکری و اقتصادی بشر کسب طلا و ثروت عامل قدرت شناخته شد و در دنیای امروز، انسان هوشمند، خلاق و متفکر را صاحب قدرت واقعی می‌دانند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: این انسان هوشمند در مدارس تربیت می‌شود و هویت می‌یابد و این معلمان هستند که در درون مدارس، ارزش‌های والای انسانی را در وجود بشریت کاشته و چراغ هویت فرهنگی را روشن نگه می‌دارند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: مقام معلم ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار