زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در درگیری میان نظامیان صهیونیست و تظاهرکنندگان

نظامیان رژیم صهیونیستی اقدام به شلیک گلوله‌های اسفنجی و گاز اشک آور به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مراد شتیوی، مسئول هماهنگی کمیته‌های مقاومت مردمی در شهرک کفرقدوم در استان قلقیلیه در شمال کرانه باختری رود اردن گفت: دو جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله اسفنجی نظامیان صهیونیست، زخمی و ده‌ها فلسطینی دیگر بر اثر شلیک گاز اشک آور دچار خفگی شدید شدند.

بر این اساس، تظاهرات هفتگی فلسطینیان در شهرک کفرقدوم در مخالفت با توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شرق قلقیلیه دیروز نیز مانند هفته‌های گذشته برگزار شد و نظامیان اشغالگر قدس برای سرکوب و متفرق کردن معترضان فلسطینی اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک آور به سوی آن‌ها کردند.

تظاهرات هفتگی فلسطینی‌ها در شهرک کفرقدوم در شرق قلقیلیه در مخالفت با توسعه شهرک سازی رژیم صهیونیستی از ۱۷ سال پیش برگزار می‌شود و فلسطینی‌ها خواهان بازگشایی خیابان اصلی این شهرک هستند که نظامیان صهیونیست، آن را مسدود کردند.

بر اساس گزارش‌های نهاد‌های صهیونیستی و فلسطینی‏، حدود ۶۵۰ هزار صهیونیست در شهرک‌های صهیونیستی در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی زندگی می‌کنند.

در همین حال؛ حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی الاقصی (وابسته به این جنبش) گفت: حماس تماس‌ها و گفتگو‌ها با احزاب و فهرست‌های نامزد‌های انتخابات پارلمانی (شورای قانونگذاری) را با هدف دستیابی به یک نقشه راه قابل اجرا که مانع از سلب حقوق ملت فلسطین برای حضور در انتخابات شود، آغاز کرده است.

بدران افزود: حماس به همه اقشار مردم و جناح‌های فلسطینی احترام می‌گذارد و به دنبال انجام گفتگو‌های واقعی با آنان با هدف دستیابی به یک راهبرد برای تعامل این مسئله در مرحله بعدی است. در زمینه لزوم برگزاری انتخابات فلسطین، یک اجماع ملی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد آنچه از عقب نشینی از روند (گفتگوی) ملی که از حدود یک سال پیش با هم آغاز کردیم‏، اتفاق افتاد نتیجه تصمیم محض جنبش فتح و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.

بدران با اعلام اینکه "اگر کسی بخواهد روند ملی را متوقف کند‏، حماس برای خود گزینه‌هایی دارد"، به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد. این مقام حماس در مصاحبه با شبکه الاقصی تاکید کرد گفتگو، ایمن و صحیح‌ترین راه برای وحدت و یکپارچگی فلسطینی‌هاست و اتحاد و همبستگی از طریق شعار‌های عمومی و بدون تعیین دستور کار محقق نمی‌شود.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه پنجشنبه با صدور فرمانی جدید از تعویق زمان برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین خبر داد. این انتخابات قرار بود در اواخر ماه مه برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار