همزمان با گرامیداشت روز معلم؛

رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟/ ۱۴۰۰، سال خبرهای خوش حقوقی برای فرهنگیان

اجرای قانون رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۰ در انتظار تصویب لایحه دولت در مجلس است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روزی برای یادآوری خدمتی عظیم که دسترنج اش ستودنی است. اساتید و کادر آموزش هر کشور به نوبه خود به باغبانانی مشابه هستند که چرخه پیشرفت و تولید و خوداتکایی کشور را شکل می دهند.

هر چه قدر میزان رسیدگی دولت ها به سیستم آموزش کشور بیشتر و توجهات مالی و اعتباری بالاتری وجود داشته باشد، آینده اقتصادی و همچنین سایر حوزه های آن کشور نیز تامین است.

کشور ما نیز سالهاست در بخش حقوق معلمان و اساتید دانشگاهی خود با چالش های مختلفی رو به روست، از طرحی با نام « رتبه بندی معلمان» تا « همسان سازی حقوق هیئت علمی دانشگاه ها» موضوعاتی از این دست که دو سالی می شود اجرای آن با پیگیری های متعدد رسانه ها جدی تر شده است.

هر چند عده ای از این کادر آموزشی معتقدند در سال ۹۹ اجزای امتیاز ۱۰ قانون خدمات کشوری و افزایش ۵۰ درصدی حقوق ها و اجرای ناقص رتبه بندی ها، نظام حقوقی آن ها را با مشکل مواجه کرد.

رتبه بندی شامل چه تعداد معلم می شود؟

نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه کشور در گفت و گویی که اخیرا با باشگاه خبرنگاران جوان داشته از تصویب دائمی قانون رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: لایحه ای تحت عنوان رتبه بندی معلمان در مجلس در دست بررسی است و دولت به شدت پیگیر اجرای صحیح آن برای معلمان است.

اما سوال اینجاست که تعداد معلم ها د رقم بودجه چقدر است، آنطور که بررسی ها نشان می دهد دولت ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای رتبه بندی بیش از ۸۰۰ هزار نفر از معلمان کنار گذاشته است و این طرح به کفته نوبخت از فروردین ماه به اجرا در خواهد آمد، یعنی بعد از تصویی این لایحه معوقات رتبه بندی در فروردین ماه ۱۴۰۰ هم محاسبه خواهد شد. اما آیا معضل تنها به اینجا ختم می شود؟

سازمان اداری و استخدامی به عنوان قسمت دیگری از مجریان اقتصادی کشور با توجه به قانون خدمات کشوری اقدام به جذب نیروی انسانی در قسمت آموزش و پرورش خواهد کرد. آنطور که خبرها به گوش می رسد قرار است بیش از ۷۳ هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و سیستم آزمون جذب کادر آموزش کشور شوند.

اما نگاه اقتصادی در موفقیت آموزش کشور چیست؟ کشورهایی موفق ترند که شاید پول خوبی برای معلم های خود آن هم به درستی خرج می کنند.

هزینه برای آموزش، یعنی تولید در آینده کشور تضمین است

علی اکبر راسخ، کارشناس اقتصادی و استادیار دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، می گوید: بودجه های تخصیص یافته در کشورهای پیشرفته دنیا برای نظام آموزشی، خود به نوعی چک تضمینی برای پیشبرد اهداف کلان اقتصادی در آن کشور است. شما هرگاه معلم و استادی که دغدغه مالی نداشته باشد را مشاهده کردید، متوجه آموزش دقیق او خواهید شد.

وی در پاسخ به این سوال که بعد اقتصادی این ماجرا کجاست؟ ابراز کرد: نظام آموزشی سازنده سازه سیستم اقتصادی کشورهاست، البته نباید همه موارد را به حقوق معلمان ربط داد بلکه هر گاه نظام آموزشی توسط مراجع اقتصادی تامین مالی مناسبی شد و تجهیزات مورد نیاز آموزشی با بروزرسانی دنیا همگام بود، قطعا این سیستم کارآفرین، اقتصاددان و سایر مشاغل دیگر در آینده را تضمین می کند. سالیان میلیاردها تومان وعده به تخصیص برای معلمان نام برده می شود اما همچنان معلم کپرنشین و روستایی برای آموزش با مشکل حقوق و پرداخت ها مواجه است. نوسازی بافت های فرسوده که بماند.

۱۴۰۰ سال خوبی برای فرهنگیان خواهد بود

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش هم سال گذشته در بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان به خبرنکار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص رتبه بندی معلمان اینطور نوید می دهد: دولت لایحه رتبه بندی معلمان را به جد پیگیری می کند و مجلس آن را تصویب خواهد کرد.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۰ اعتبار قابل توجهی برای رتبه بندی تامین شده است. پیش بینی می کنیم سال ۱۴۰۰ برای فرهنگیان سال بهتری خواهد بود و در فاصله سال ۹۸ تا ۹۹ اتفاقات خوبی برای فرهنگیان رخ داد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی شامل معلم ها اهداف خاصی را دنبال می کند و یک راهبرد برای ارتقای کیفیت است و در کنار آن حقوق و مزایای بهتر برای صلاحیت بالاتر نیز تعبیه می شود.

گذر از بحث معلم ها، موضوع همسان سازی حقوق هیئت علمی دانشگاه ها نیز از مواردی است که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان می شود اما باید دید رقمی که بارها وعده آن در رتبه بندی ها داده شده است محقق می شود یا خیر!؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۳ دی ۱۴۰۰
سلام آقای وزیر شما این تورم وگرانی رانمی بینید لطفا توی مجلس برای حق ما معلمین دفاع کنیدتا حالا فقط وعده دادیدگوش ما ازاین کلمات به خدا پرشده مگر مجلس خانه ملت نیست از حق ما دفاع کنید لطفا برای مردم کار کنید باید جواب گوی خدا هم باشید آنجا خا نه ملت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
چرا فکری به حال سرایدارمدرسه وخدمتگزارنمیکنن ازهمه بیشتر کارمیکنن وزحمتشون دراین ایام کرونا چندبرابرشده همش بشور بساب وتمیزکاری مدرسه درسال ۶۰ بار شستشو وتمیزی کل مدرسه وظیفه شونه ولی پای رتبه بندی واضافه حقوق میاد وسط جز ادم حساب نمیشیم ماهم انسانیم توانمون دیگه تموم شده همه علیل ومریض کمردرد وبدبختهای دیگه مال ما مگه ما خانواده نداریم بچه نداریم دانش آموزودانشجو نداریم به والله ماهم انسانیم بفکر حقوق ماهم باشید ازخدا بترسید بدبختیه مدرسه همش باسرایداروخدمتگزاره مدرسه اس من حق هیچ معلمی رو نمیگم نداره یا زحمت نمیکشن ولی آیا کارهایی که سخت است رما سرایداریاخدمتگزارنیست خدا وکلیلی قضاوت با شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
با این رتبه بندی تان تمام گوشت وداسخوانمان را آب کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
ازهمه مهمتر اینکه برای این سه تومان حقوق مان هموطن های ما چه سوختنی میکنن من که نمی‌دونستم ما این همه دشمن داریم خودمون خبر ندا ریم این همه حرص نخورید همین جوری پیش بره سکته رو زدید واقعا که از ماست که بر ماست تحمل دیدن ارقام حقوقی معلمان رو نداری اظهار فضل نکن ،با 30سال سابقه مدرک لیسانس مستا جریم چرا برای شرکت نفت پیامک وجاهای دیگه زبونتو دراز نیست بعد هم اگه اضافه بشه از جیب تو برنمیدارن معلمارو بدن به حال تو چه تاثیری داره که حسودی می‌کنی توهم هرجا هستی از حقت دفاع کن کسی سرزنشت نمیکنه ،ما اگه این روزها رو می‌فهمیدم واقعا معلم نمیشدیم ،خوب شد که تموم شدیم و دیگه این چرندیات و نمی‌شنویم چه مردمی داریم ما هرچی سرمون میاد حقمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
یکی نیست تو این مجلس بگه پس کارگران روزمزد و جوانهای بیکار و بدبخت چی فقط بودجه مملکت را دارند مفت به معلم ها می دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
بعدی ما مردم ایران اینه که دشمن همدیگه هستیم بعد دم از اتحاد میزنیم نباید بگیم چرا اونا حقوقشون بیشتر از ماست باید بخوایم کهدر امدی که داریم حتی اجاره خونه نمیشه جه برسه به مایحتاج دیگه
Iran (Islamic Republic of)
کارمند مظلوم و توسری خور پست
۱۸:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
با معلمان بسیار حقوق و حکم بالایی دارند به داد کارمندان پست برسید
در شرایط که همه ادارات تعطیل و نیمه تعطیل هستند ادارات پست بدون تعطیلی و. مرخصص در این شرایط خطرناک به کار خود ادامه می دهند و حتی نمی توانند مرخصی استحقاقی خود را استفاده کنند

حال چه دلیلی دارد که کارمند پست با مدرک فوق لیسانس با 22 سال خدمت حکم حقوقیش 5500 باشد ولی یک معلم با مدرک لیسانس و تقریبا همین سنگان 7800 باشد
وزرات ارتباطات، مجلس و قوه قضاییه جوابگوی این بی عدالتی و تبعیض ها و خانواده کارمندان پست باشند

حال بجای رسیدن به بیچاره ها مانند کارمندان پست به معلمان می رسند
بابا کارمند پست هم کارمند دولت خراب شده است همانطور که معلمین حق دارند کارمندان پست هم حق دارند
Iran (Islamic Republic of)
ا.علایی
۲۳:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
من لیسانس فرهنگی با سی سال سابقه ورتبه عالی هستم جمع حکمم اینقدر نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا رتبه‌بندی فرهنگیان شا مل سرایداری مدرسه که همیشه جلو تر از مدیریت و پرسنل حاضر و آخر تر از همه تعطیل می‌شود شامل نمی شود این بی عدالتی است این نا مردی است چرا مذهب ما شیعه این است
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
رتبه بندی سرایدارها راهم تصویب کنید.
خدایا به تو پناه می بریم.
مقایسه نامتوازن قلب هارا می شکافد و مغزها را منفجر می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اولیا وظیفه خود را فراموش کرده بودند در کرونا هم سختی کار یک معلم را فهمیدند و هم یادشان آمد که بچه تربیت کردن و آموزش می خواد!! مادری که چنین حرفی را به معلمان میزنی فرزند با فرهنگ و با تربیتی پرورش نخواهی داد البته امثال شما انگشت شمارند که وظیفه تعلیم و تربیت را فقط روی دوش معلم میدانند!! در ضمن کارمندان بیشتر از معلمان تعطیل هستند اضافه کار، مرخصی، هدیه در مناسبت های مختلف و... امیدوارم کسانی که به معلمان حسادت می ورزند و حرص میزنند سکته نکنند! اگر انسانیت داشتید آرزو می کردید زندگی هم وطنتان بهتر شود اما متاسفانه بعضی ها انسان نیستند و بعد می گویند انسانیت مرده!
Iran (Islamic Republic of)
زیبا
۰۷:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعارف که نداریم. اغلب کسانی که این حرف ها رو میزنن خانوم هایی هستن که خواهرشوهر یا جازی شون فرهنگی هست. یا آقایونی که خیلی تحت تاثیر خانوماشون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
هیچ وقت نظام آموزش و پرورش نظام فعلی به موفقیت نخواهد رسید. احترام معلمان در بین مردم کمرنگ شده، معلمان وضعیت معیشتی افتضاحی دارند و با شرایط فعلی نمیشه گفت آموزش حتی خوب باشه. مسئولان هم تنها کاری که بلد هشتن فقط وعده هست و دیگر هیچ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
علت کمرنگ شدن احترام تون بین مردم ربطی به حقوق شما ها نداره علت این خود شماها و رفتارهایتان هست علت سیاست غلط آموزش و پرورش هست که بدون توجه به سطح علمی افراد دانشجو میپذیره مردم میبینن که افراد حتی با رتبه هشتاد هزار منطقه سه دانشگاه فرهنگیان قبول میشه انتظار نداشته باشید که احترام قبلی رو داشته باشید یک زمانی معلمان مورد احترام ترین قشر جامعه ایران بودن چون اون زمان با سوادترین فهیم ترین و سخت کوش ترین قشر جامعه بودن ولی الان خیلی فرق کرده انتظار نداشته باشید معلمی که تو کلاس درس نمیده و علنا میگه برای آموزش بهتر باید هزینه بدید برای کلاس خصوصی تو جامعه احترام داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
بابا اینا پوز انتخاباتیه، بعضا جوریه اکثر معلم های تازه کار حدود دو میلیون و پونصد حقوق میگیرن حتی از کارگر کمتر.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
سر کلاس به بچه ها درس نمیدهند و دانش اموز رتبه خوب نمیگیرد و میگویند باید معلم خصوصی بگیرید و بعد که خودش را بعنوان معلم خصوصی معرفی می کند ،آن دانش اموز رتبه خوب میگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
زیبا
۰۸:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
حسن آقا حق الناس گردن خودت ننداز. بین معلم ها هم مثل اقشار دیگه همه جور آدمی هست‌.
United States of America
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما بچه ات مغزش نمیکشه پس انتظار نداشته باش دانشگاه دولتی قبول بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مثل بقیه ادارات حقوق فرهنگیان را نیز افزایش دهید بدون شرط و شروط و اما و اگر و هیاهو...
Iran (Islamic Republic of)
کارمند مظلوم و توسری خور پست
۱۹:۰۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقا بند با سه مدرک آمار، مهندسی برق، ارشد مدیریت دولتی گرایش تحول و اکنون هم پذیرفته شده دکتری منابع انسانی حاضرم با حقوقم را با یک فرهنگی لیسانس 10 سال خدمت معاوضه کنم
چون حکم من با 22 سال خدمت 5500 است ولی آنها با 10 سال خدمت از 7500 کمتر نیست

چرا کسی به این تبعیضات ناروا پایان نمی دهد

من خود قبلا معلم بودم
دبیر ریاضی در منطقه خودم به نظر من تمام کار یک سال یک فرهنگی به انداز چند روز کارمند پست سخت نبوده و استرس زا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
وعده و وعید
-
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
به عمل کار برآِد به سخندانی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
از اینکه نظر منو منعکس کردید خیلی متشکرم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
من اگرجای وزیر می بودم فراخوان می زدم برای لیسانسها ودکترای بیکار.ببعداعلام میکردم هرکس بااین وضعیت تحمل نداره خدمت بکنه.استیعفای خود راتنظیم تحویل اموزش ورورش بده بره به سلامت ازاون افرادجایگزین میکردم.
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۱۴:۴۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خوب شد وزیر نشدید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اها پس خداروشکر تو وزیر نیستی البته طرز تفکرت خیلی بالا هست به ریاست جمهوری فکر کن حیفی
Iran (Islamic Republic of)
زیبا
۰۷:۴۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
کسی که استعفا رو بلد نیست بنویسه ابتدایی ترین شغل رو هم نمیتونه داشته باشه چه رسد وزارت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
عالی عالی
Iran (Islamic Republic of)
دبیر فیزیک
۱۱:۰۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
در طول 28 سال خدمتمان فقط شعار شنیدیم اخیرا هم که وضع بدتر شده از جیب خودمان برای تدریس بهتر به دانش آموزان عزیزمان ادامه تحصیل می دهیم ولی متاسفانه مدرک تحصیلی که برای آن زحمت فراوان کشیده ایم اعمال نمی شود.
در طول ده پانزده سال اندک مزایایی که داشتیم قطع شده فقط اعمال مدرک مونده بود که اون را هم برای ما بیشتر دانستند و حذف نمودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگر چند سال نیست که بحث رتبه بندی معلمان داغ بوده و هر روز می گویند اجرا شد رفت .... مگر بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نبود، شد متناسب سازی .... بعد هم چند درصد اضافه شد ... مگر تورم چند صد درصدی را خودتان نمی بینید بعد می گویند 40 درصد.... یعنی وا عجبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
این معلم ها هم هی میگن حقوقمون کمه
پنج شنبه ها که سرکار نمیرین
کل تابستون که تعطیلین...الانم که کرونا اومده...تو خونه نشستین دو ساعت درس میدین....خدا بیامرزه پدر این موسسات کنکور رو که واسه شما نون کرد...الان میان تو جواب میگین تو ژاپن حقوق معلم ۷هزار و پانصد دلاره....منم باید بهت بگم تو ژاپن معلما به بچه های مردم درس میدن درس زندگی ن مث معلمای کشور ما که فقط میگن حفظ کنین...واسه همینه تو ژاپن بچه ها عاشق مدرسه هستن و دوس ندارن برن خونه....مردم ایران یادتونه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
چطوری ژاپنی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اولا میدونی میانگین ضریب هوشی ایرانیان چنده؟ ۶۸ با این ضریب هوشی معجزه نمی شه کرد( ضریب هوشی انسان معمولی ۸۵ تا ۱۱۴است) ثانیا معلمی که دغدغه مالی داره نمیتونه تموم ذهنشو معطوف کلاس درس کنه ثالثا ژاپن اولیایی مثل تو نداره که به معلم ها توهین کنند بلکه معلم ارزش و مقام بالایی دارند.
Iran (Islamic Republic of)
محقق
۱۱:۲۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
معلم حقش رو می خواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگر معلم کاری جز تحصیل و تدریس داره؟ و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
همسر من معلم است. او در روز بیش از 10ساعت با گوشی در حال اماده سازی و تدریس و تصیح پیام های بچه هاست. البته قبلا هم او علاوه بر مدرسه ساعت ها در خانه مشغول تصیح اوراق بود. بصورتی دکترها اعلام کردند چشمانش دچار اب مروارید شده است و اگر کارش را کم نکند با مشکلات بیشتری مواجه میشود. او عاشق کارش است و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالا شما حرص نخور
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا زمانی که امثالی با افکار شما در کشور داریم مطمئن باش خواب ژاپن را هم نخواهیم دید پس پولها را به دلال‌ها بدهند تا وضع همه خوب شود واقعا افسوس بر شما و همفکران شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه ضعیفی هم‌تو سیستم اموزشی هست تقصیر جای دیگه ایه
ربطش به معلم چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
راست میگی ها
هر هفته دارن به حقوق معلما اضافه می کنن!
آخه مگه اینا چیکار می کنن ؟
بچه ها خودشون باسواد می شن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا وکیلی اگه خودت بخواهی بروی دوره خیاطی هفته ای دوجلسه 2 ساعته یاد بگیری میدونی چند باید هزینه کنی؟
اگه معلم بودی می خواستی بروی دوره خیاطی کل حقوقت باید میدادی برا یادگیری خیاطی.
آلان یه اصلاح سر و صورت مردانه که نهایتا 15 دقیقه وقت میگیره چند باید هزینه کرد؟
آلان یه رنگ مو زنانه چنده؟
یه دندان بخواهی پر بکنی برا همین معلم شده قسطی؟ والله آجیل برا معلم شده قسطی.
کمی منصف باشیم.
کل حقوق ماهیانه معلم اگه هیچی نیاره داخل خانه یه گوشی نمیشه. اگر معلم بچه سرباز یا دانشجو دختر داشته باشه چه باید بکنه؟
کمی منصف باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو خونواده ات اگه یه فرهنگی بود و از مشکلاتش خبر داشتی اینطور اظهار فضل نمی کردی...
Iran (Islamic Republic of)
Hh
۱۲:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
عزیزم، به معلمان در ژاپن رسیدگی میکنن که اونا هم با انگیزه کار میکنن و درس عشق میدن. نه اینجا که آخرین وزارتخانه ای که بهش بودجه میدن آموزش و پرورشه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
عزیزم انگار خاطره خوبی از دوران مدرسه ات نداری :)
Iran (Islamic Republic of)
زیبا
۱۲:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما میدونید اما خدای من شاهده هرزمان آنلاین میشم و دانش آموزم پیام داده جوابش رو دادم. روزایی هم که کلاس دارم تا ۱۲/۳۰ کلاسام پابرجا هست. اما یه نکته : از نظر کمی شما درست میگی و ۳ ماه تابستون تدریس ندارم اما از نظر کیفیت ۱ روز کار من معادل کار ۳ روز کارمند ادارات هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ناشناس تو بلدی بیا درس بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس..
۱۴:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اولا من اولیا نیستم...ثانیا واقعیت رو گفتم..هر چند تلخ...
انگار تقصیر مردمه که شما معلم شدین...خب میخواستین نشین...
تو ژاپن به سواد معلم پول میدن ن به مدعی بیسواد..
الکی هم به خودتون هی فرهنگی فرهنگی بستین که خودتونو بزرگ کنین.....
یادش به شر تو دوره دبیرستان معلم ریاضی معادله مینوشت رو تخته بعد خودش نمیتونست حل کنه...
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۱۴:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
معلم نبود کی آموزش میداد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه الان اعلام کنن به معلم ها یک میلیارد وام میدیم با سود دو درصد باز میان اعتراض میکنن
عزیزان معلم خوب یه بار هم شده بیاید از مزایای شغل تون بگید از اینکه از روز اول تحصیل استخدام هستید سنوات میخورید و حقوق میگیرید-2 خدمت سربازی نمیرید-3 پایین ترین موظفی ماهانه رو بین تمام کارکنان دارید ماهانه 96 ساعت 4-تعطیلات خوب که خیلی ها حسرت این تعطیلات رو میخورن و کنار خانواده هستید5-کار سبک و ساعات کم کاری در طی روز6- حقوق های بالا نسبت به سایر کارکنان دولت (برادر من معلم با دوازده سال سابقه با مدرک لیسانس حکمش از دایی م که پرستاره و 18 سال سابقه داره بیشتره بماند که داییم میگه موظفی ما ماهانه دوبرابر معلم ها هست هر ماه بالای 180 ساعت موظفی داریم و تعطیل هم که ندارن ...)
خلاصه حرف من اینکه بله حقوق ها با این وضعیت کمه ولی برای همه کارکنان کمتره و اتفاقا شما نسبت به دیگران بیشتر میگیرید انشالله حقوق همه کارکنان و کارگران باهم بیشتر بشه ولی لطفا هیچوقت نیاید بخاطر وظیفه تون که آموزش دادن منت سر کسی بذارید نگید اگه ما نبودیم سواد نداشتین شاید اگر پلیس نبود امنیت نبود یکی میزد اتفاقی براتون می افتاد نمیتونستید به دیگران سواد یاد بدید اگر پزشک نبود شاید بیمار میشدین و فرصت آموزش دادن نداشتین اگر کارگران نبودن و تولید نمیکردن شاید بسیاری از امکانات نبود و شما توان آموزش دادن نداشتید...خلاصه همه افراد جامعه زحمت میکشن و همه مون به همدیگه نیازمندیم نبود هر قشر زندگی بقیه رو مختل میکنه کامند ادارات برق آب گاز پست بانک و ...همه تو ساخت جامعه برای زندگی امروز بشر ضروری هستن و نمیشه زحمت قشری رو نادیده گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
هه هه هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدمت سربازی په ربطی داره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
روز نمی خواین
به فکر معیشت ما باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
۱۵هزار تومان که یه فلافل هم نمیدن چه برسه به رتبه بندی خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۹:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود بر شما من یک معلم هستم و رسمی با دریافتی 3 میلیون در ماه... به نظر شما مسئولین می توانند با این حقوق زندگی 4 نفره و مستاجری و.. بگذرانند!! خبرهایی هم داره شنیده میشه که امیدوارم شایعه باشه و قرار امسال به ما زیر 15 درصد اضافه بشه چون بند الف و ی حذف می خواد بشه البته خدا کنه شایعه باشه... لطفا به جای رتبه بندی و... همسان سازی کنید با حقوق سایر کارمندان دولت.. معلم روز نمی خواد مطالبات به حق داره!! وعده نمی خواد و با 3 میلیون جایی نمی رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
همین هم زیاده مگه سرکارمیروید.یاچه درسی می دهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
حیف معلمی که به تو سواد یاد داد تا بر علیه معلمی دیگر بنویسی ‌!! اگر معلم نبود تو هم نبودی!! سواد نداشتی و در جهل میسوختی
هر چند با آدم نادان بحث نباید کرد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگه چیکار میکنین...پنج‌ شنبه ها که تعطیلین..تابستون که تعطیلین...عید که ۳ هفته تعطیلین..به بچه های مردم هم که چیزی یاد نمیدین...فقط هم‌ ادعا دارین...
بیچاره نظامی ها که ن پنج شنبه دارن ن جمعه..ن عید...ن تابستون...حقوق کم میگیرن...مثل شماها انقد ادعا ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی که نمی توانید حق خودتان را مطالبه کنید چرا به دیگر اقشار گیر می دهید.. اگر معلم تعطیل است کارمند دولت هم پاداش دارد هم مزایا همین نظامی ها خانه سازمانی دارند و ماموریت و... خودت را با معلمان مقایسه نکن!! یک معلم که فرمانده تو بوده بهت یاد داد چطور از کشور دفاع کنی واگرنه هیچ چیز بلد نبودی!! چطور توقع دارید کسی که پزشک، مهندس و همه را تربیت می کند حقوقش کم باشد در ضمن شما انسان نیستید و اگر از اضافه شدن حقوق هم وطنت خوشحال میشدی!! آن شخصی که می گوید معلم تعطیل است و فلان از 3 حالت بیرون نیست یا حسادت دارد یا می خواسته معلم بشه و نشده یا شعور و فهمش پایین است و اگرنه خودت انصاف داشته باشی و کسی میگوید حقوقم پایین است میگی حق داری اما متاسفانه نه انسانیت دیدیم نه فهم و فرهنگ و سواد!! به تو اگر معلم سواد یاد نمی داد بهتر بود تا قدر بدانی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
ولله دوست من معلم با دوازده سال سابقه با منکه تو بیمارستان کار میکنم و ده سال سابقه دارم حقوق بیشتر میگیره نمیدونم چرا به شما سه تومن میدن
Netherlands
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
مادر من معلم بازنشسته با لیسانس هست ماهی ۸ تومن حقوقشه. شما که شاغلید که بیشتر حقوق می گیرید
آخرین اخبار