عراقچی: با خروج نام اکثریت افراد، اشخاص و نهاد‌ها از فهرست تحریم‌ها موافقت شد / تداوم مذاکره درباره فهرست‌های رفع تحریم

معاون وزیر امور خارجه از موافقت با خروج نام اکثریت افراد، اشخاص و نهاد‌ها از فهرست تحریم‌ها خبر داد و گفت: دیگرانی هستند که هنوز به دلایل مختلف در فهرست وجود دارند و مذاکره ما برای این قسمت از کار هنوز ادامه دارد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین پس از نشست امروز (شنبه) کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی درباره فهرست تحریم‌ها عنوان کرد: تحریم‌های موضوعی و بخشی مثل تحریم بخش انرژی ایران که شامل نفت و گاز می‌شود یا تحریم صنعت خوردو، تحریم مالی، بانکی و بنادر، براساس توافقاتی که تا الان صوت گرفته همه این تحریم‌ها باید برداشته شود و توافق هم در این زمینه وجود داد.

وی افزود: در کنار این برخی افراد، اشخاص و نهاد‌ها هستند که به صورت خاص مورد تحریم واقع شدند و لیست بلندبالایی است. مذاکرات درباره این لیست هنوز ادامه دارد و بیش از اکثریت آن‌ها تا الان موافقت شده که از فهرست تحریم‌ها خارج شوند.

عراقچی یادآور شد: دیگرانی هستند که هنوز به دلایل مختلف در فهرست وجود دارند و مذاکره ما برای این قسمت از کار هنوز ادامه دارد.

معاون وزیر خارجه که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، همچنین درباره نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام بیان کرد: این دور سوم مذاکرات است که در وین برگزار شد و امروز تصمیم گرفتیم که مجددا یک توقفی برای جمع بندی از مجموعه بحث‌هایی که صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که مذاکرات این دور خیلی فشرده بود، اظهار داشت: این مذاکرات در سطوح و قالب‌های مختلف برگزار شد، الان مباحث به یک پختگی رسیده هم در مباحث مورد اختلاف و هم در بخش‌هایی که مشترک هستیم و توافق درباره آن وجود دارد.

عراقچی بیان کرد: بحث‌ها یک مقدار پختگی پیدا کرده و روشن‌تر شده است. فاصله‌ها دقیق‌تر شده و اختلافات روشن‌تر است.. هم در مباحث هسته‌ای و هم در بحث تحریم‌ها، نکات ریز فنی داریم و جزییاتی داریم که باید درباره آن‌ها بحث و بررسی صورت بگیرد و دقیق شود. در بسیاری از موارد نقاط مشترک وجود دارد. در برخی از موارد هنوز نقاط اختلاف است و نقاط اختلاف الان روشن‌تر شده است.

رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام خاطرنشان کرد: در برخی از حوزه‌ها وارد نگارش متن شدیم و این جایی است که اتفاقا کار خیلی آهسته و بطئی صورت می‌گیرد به علت این‌که کار روی متن دقت خودش را می‌خواهد و با توجه به این‌که برخی از موضوعات کماکان مورد اختلاف است، لذا کار به آهستگی پیش می‌رود.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و با حضور نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد. حاضران در این نشست آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. مقرر شد پس از این جلسه هیأت‌ها به پایتخت‌ها بازگردند و گفتگو‌ها مجددا از جمعه آینده از سر گرفته شود. طرف‌ها همچنین توافق کردند که در دور آینده گفتگو‌ها کار با سرعت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی همچنین یادآور شد: در عین حال روند رو به جلو است، اگر چه آهسته است و اگرچه نمی‌توانیم هنوز پیش بینی کامل کنیم که چه زمانی و به چه شکلی می‌توانیم به توافق برسیم.

عراقچی تصریح کرد: شکل توافق قطعا بر اساس مواضع قطعی نظام خواهد بود و هیچ تردیدی در آن نیست. آن‌ها هم مواضع خودشان را دارند و نزدیک کردن مواضع به همدیگر کار آسانی نیست.

معاون وزیر خارجه گفت: به هر حال، امروز تصمیم گرفتیم یک جمع بندی از بحث‌های خودمان داشته باشیم. متونی که مورد مذاکره قرار گرفته، شکل و جمع بندی درباره آن صورت بگیرد و هیأت‌ها به پایتخت‌های خودشان ببرند و در پایتخت‌ها بررسی شود و مجددا ان‌شاءالله جمعه آینده مباحث و مذاکرات را از سر خواهیم گرفت.

وی درباره اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که آمریکا بخش‌هایی از تحریم‌ها را رفع خواهد کرد و این‌که آیا ایران این مواضع را قبول می‌کند؟ تصریح کرد: اگر که دو طرف مواضع همدیگر را قبول داشتند احتیاجی به مذاکره نبود. مذاکره در خصوص همین اختلاف‌نظر‌هایی است که وجود دارد، ما این‌قدر مذاکره می‌کنیم که این مواضع به هم نزدیک شود و خواسته‌های ما مبتنی بر مواضع قطعی نظام تأمین شود.

عراقچی یادآور شد: اگر خواسته‌های ما تأمین شود توافق صورت می‌گیرد و اگر تأمین هم نشود طبیعتا توافقی هم در کار نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وطن پرست
۲۰:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاتسا،یوترن،ایسا!اگه برداشته نشن،(بالفرض که طرف غربی هم صادق باشه!!!!!!!)چه فایده ای داره!؟طرف میخواد معامله کنه ولی نمتونه تراکنش داشته باشه،نمیشه بیش از ۲۰ ملیون دلار تو ایران سرمایه گذاری کرد و....!ببین،من یک پیک موتوریم اینها رو میفهمم،تو سر کی رو میخوای گول بمالی!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالا که چی شما چرا هنوز مردم رو احمق فرض می کنید بچه 2 ساله هم می دونه تا الان بجای دولت ایران بیشتر یکی از دولت های فدرال آمریکا و دنبال منافع اون بودید کل مملکت رو ول کردن شب تا صبح دنبال بستن برای اینا 8 سال برجام رو لگد زدن یعنی الان ما نمی دونم این حتی اگه باشه هم یک لغو کوتاه مدت تا بعد انتخابات هست !همیشه همین بودید آخری ها به موقع رای گیری یهو کشور می شه گلستان اما بسه کسی اینجا 4 سال 4 سال رو حروم چند ماه تله نمی کنه جمع کنید که دیگه داره بر می خوره به شعور مردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالا تحریمها بالمره برداشته میشه،یا بالاره!گوشهای ما مخملیه یا دم و سم داریم داداش!شما عرضه این کارها رو ندارین!بعدشم مگه تحریم ها ۶ سال پیش همه ش برداشته نشده بود،خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
لغو تحريم و بزودي دلار 18000 تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
خسته نباشین .دلار3000تومانی رو 18000 تومان تحویل بدی ، خیلی هنر هستش ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
قبل از شروع مذاکرات مگر نگفتید همه تحریمها برداشته می شود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینکه به ظاهر تحریم چند نفر را بردارند ، چه نفعی به حال مردم دارد؟ بیشتر از این دست و پا نزنید.
Brazil
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اکثریت؟؟؟؟؟
اصلی ها ی مملکت رو توی تحریم نگه دارن اونایی که هیچ کار خاصی برا مملکت نمیکنن رو از تحریم بردارن....
واقعا که.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
چقدر پررو هستن این جماعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما وارد مذاکره جهت رفع تحریم نکنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
نام اشخاص از فهرست تحریمها خارج شود که مشکل اقتصاد کشور حل نمی شود باید تحریمهای اساسی که مشکل اقتصاد ملت حل شود را برداشت دوباره غربگراها دارند به یک آب نبات کشور را خلع سلاح میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر همه تحریم ها لغو شد بیا گزارش بده لغو بخشی تحریم به درد هیچکس نمی خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
قبلا هم تمام تحریم ها بالمغرب عنقریب و .... برداشته می شد
پس اون قریب هشت سال که نشسته بودید برای برداشت تحریم صحبت نکرده بودید الان هم اگه یه دولتی از شما پیوز انتخابات شود هشت سال فرصت دارید برای برداشت تحریم مزاکره کنید.
خدا ما را از دست شما نجات دهد امریکا و اینها عددی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
بیسواد
۱۲:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب عراقچی حنای شما برای مردم دیگه رنگی نداره 8 ساله مردمو معطل خودتون کردید تازه بعد از 8 سال رسیدید به اینکه بعضی اشخاص رو از لیست تحریم درآرید حتما اونم کسانی هستن که اونور آب چیزایی دارن که میخوان بهشون برسن و الا چیزی که قبلا توافق شده که دیگه توافق نمیخاد مثل اینه که شما پول جنس خریدتو دادی حالا دوباره از شما طلب پول میکنن کجای دنیا احمقهایی بهتر از شما پیدا میشه که دوبار پول ی جنسو ازش بگیرن . متاسفیم برای اون آدمایی که دغل و دروغ شما رو موقع انتخابات تشخیص ندادن و حالا خفت و خواری و ساده و احمق بودن مردم تو نظر جنایتکارای عالم نفش بسته ما از این خسارت محض از شما نمیگذریم.
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسینی
۱۳:۰۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنده خدا می خواد قصد ده روز هاش خراب نشه بزار بازیشو بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی جالبه موقعی که که اشخاص تحریم میشن میرن باهاشون مصاحبه میکنن و اونا هم با پوزخند میگن مگه ما اموالی داریم که تحریممون کردن و کلی خوشمزه بازی درمیارن بعد وقت مذاکره که میرسه اولین صحبتشون برداشتن تحریم همین افراده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب عراقچی خسته نباشید اجاز می دادید تندروها و انها که سنگ اندازی می کنند در تحریم باقی بمانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تا وقتی افراد سادلوحی مثل شما تو این مملکت وجود دارند این مملکت وضع خوشی نخواهد دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
روی کاغذ تحریم ها برداشته شد مثل قبل یا واقعی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
دارید دست و پای الکی میزنید جناب عراقچی
با دانه های شن زوال اصلاح طلبان را به عقب میندازید
همه خوب میدونند هیچ کدام یک از این کشورها اگر منافعشون تامین نشه توافق مورد نیاز شما را نمی پذیرند پس لطف کنید متمرکز بشید بر روی توان داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
آمریکا بزرگترین دشمن کشورهای درحال توسعه است و ضعف و جنگ در منطقه ما از هر نظر به نفع اوست هم اسلحه هایش را میفروشد هم بی دردسر بر منطقه حکومت و اعمال زور میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا مردم باید خیلی خوش باور و ساده دل باشند که دوباره حرف شما رو قبول کنن
شما تمام زورتون رو دارید میزنید تا آخر اردیبهشت یک نوشته ای از از این جلسات وین خارج کنید تا بهره برداری سیاسی خودتون رو بکنید. انشالله در محضر خداوند قهار جوابگو خواهید بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
دست بردارید سرسپرده ها تا کی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام
بنظر میرسد روسیه و چین از لغو تحریم ها کلی ضرر کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب عراقچی ، باید تمام تحریمهای بانکی ،بیمه ای ، بازرگانی و کشتیرانی بالمره لغو شود و نه تعلیق ، رفع تحریم افراد در رده بعدی اولویت است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط زود برید
زورمون که به زورتون نمیرسه ، شما رو واگذار می کنیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا اکثریت؟
همه ش باید لغو شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
رفع تحریم در نفس های آخر دولت .... همه اش هم رفع بشه که نمیشه ... به شماها رای که سهل ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ايشالا خيره. اميدوارم ملت ايران اين پيروزي به فال نيك گرفته و خوشحال از ثبات اقتصادي و ارزاني و رفاه به اميد شكوفايي اقتصادي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه روسیه و چین اجازه بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ثبات اقتصادي و ارزاني و رفاه به اميد شكوفايي اقتصادي??!!

همه اینهایی رو که گفتی خوبه و عالیه ولی به نظرت اینها رو تنها با مذاکره میشه به دست آورد آیا واقعا آمریکا جوری با ما توافق می کنه که این دستاوردها رو برای ما داشته باشه؟ آیا آمریکا و 5+1 واقعا میزارن این دستاوردها حاصل بشه یا فقط دنبال زمان خریدن و به زانو درآوردن ما هستن!؟

الان حداقل هشت سال ما رو به عقب برگردوندن و دارن بازی می دن با همین فرمون بریم هشت سال دیگه هم باید زجر بکشیم و التماس اجنبی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
رفع تحریم مسئولان؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
من هستم یک علاف
۱۰:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اسم منم از تو تحریما در بیارین. دیگه خسته شدم. نه زنی نه خونه ای . نه ماشینی . نه بچه ای . نه کاری. نه درآمدی. هیچی
خسته شدم از علافی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
ببخشیدا مثل این که شما تحصیل کرده ی پر مدعایید... و دنبال یه کار راحت و پشت میز نشینی... تو این مملکت اگه هیچ چیزی سر جاش نیست ... اگه مشکل اقتصادی هست... اگه ناکارآمدی برخی مسئولین هست... و هزار تا اگر دیگه... ولی مطمئنا کسی که تنبل و راحت طلب نیست و ادعای پشت میز نشینی نداره با یه کمی تلاش و پشتکار میتونه پول در بیاره و علاااااااااااف (به قول شما) نباشه....
Iran (Islamic Republic of)
hrn
۱۰:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
امریکاسرمایدار است تحریم هارا برمیدارد دو روز بعد بعللی مجدد شمارو تحریم می کند شما انگشت تو دهن میمانید
-
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط رفع کامل تحریم ها.این بازی با کلمات رو بنداز دور .رفع تحریم نهاد و شخصیت هیچی از مشکلات مردم رو کم نمیکنه فقط کمک به احیای برجام در حال احتضاره تا آمریکا باز هم پاهاشو بزاره رو گلوی مردم ایران و هر وقت خواست فشار بده و زمینه رو برای تکمیل پازل نابودی تکنولوزی هسته ای و موشکی رو فراهم کنه اونوقت که ما خلع سلاح شدیم بیان دسته جمع بریزن رو سرمون بشیم شبیه عراق و افغانستان کور خوندی جناب ظریف جناب فریدون جناب عراقچی....فقط رفع کامل تحریم ها همین .تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خسته نباشید خب چه تضمینی هست که دوباره این محرومیت ها برنگرده، مگه اونها به تعهداتشون پایبند هستن
Iran (Islamic Republic of)
حاصلی
۱۰:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ابروی ایرانی روبردید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس *
۱۰:۱۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
قابل پیش بینی بود برای رفع تحریم اشخاص دارند دست و پا میزنند تا ملت
خدا به خیر کنه بازهم معلوم نیست چند هزار سکه میخواهند پاداش بگیرند از حق ملت تا تحریم خودشونو بردارند و بروند دنبال زندگی خودشونو و بچه هاشونو اونور اب بیچاره ملت ؟
حکایت ما و غرب حکایت کشاورز و زیره است
بعداز کاشت زیره به زیره یا یکبار اب میدهند یا اصلا اب نمیدن و فصل برداشت میرسه کشاورز هر روز پای زمینی که زیره کاشته میره و بهش وعده ابیاری فردا رو میده ولی از ابیاری خبری نیست فقط هروز وعده دادنه حالا حکایت ما و غربه هر روز وعده فردای بهتر و برداشتن تحریم ها ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
باز دونه دونه دارین رفع تحریم میکنید؟!
قرار شده بود همشو به جا رفع کنن نه اینطوری
کاش بیخیال میشدین بابا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۳۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
رهبر گفت: تمام تحریمها باید یکجا برداشته بشه و بعد راستی آزمایی بشه و بعد ما میشینیم پای مذاکره. معلوم هست دارین توی وین چه کار می کنید ؟؟؟
-
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
هدف اول امریکا از دور مذاکرات جدید روی کار اوردن دولت غربگرا در ایران است . چه دولت مطلوب غرب روی کار بیاید یا خیر بعد از چند ماه دوباره تحریم ها را برمیگرداند .
Germany
همه ی تحریم ها باید برداشته بشد
۰۹:۳۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
شعار باید تحریم هایی نفتی و بانکی باید برداشته شود نده
این تحریم ها برداشته می شد
همه ی تحریم ها باید برداشته بشد
همه ی تحریم ها باید برداشته بشد
همه ی تحریم ها باید برداشته بشد
یا اینکه صبر کنیم تا دولت بعدی ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقای عراقچی چرا نمیخواین قبول کنید برجامتان مرده است.؟؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
باز نزدیک انتخابات شد و همه چیز داره ارزون میشه۱ عجب باز نزدیک انتخابات شد تحریمها در حال لغو شد نه ۲ عجب باز نزدیک انتخابات شد وامریکا شد شریک دزد و....۳ عجب باز نزدیک انتخابات شد ومسعولین دلسوز وعالی و..۴ عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم آگاه باشید .اگاه باشید اگاه باشید ،هشت سال پیش با وعده این که کلید حل مشکلات دست ماست مردم رو فریب دادند .وچهار سال پیش با صحبت سایه جنگ واینکه کار مانیمه تمام مونده دوباره مردم رو فریب دادند و حالا برای بار سوم با وعده احیای برام و ارزانی موقتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
دم انتخابات رفتن به آمریکا التماس میکنن که تو رو خدا یه کاری کنید وگر نه اصلاح طلب فاتحه خونده میشه، اینا میخوان مردم تو این هشت سال هر چی گرونی ودر به دری کشیدن یادشون بره، ،برا همین مطمعن باشید که تا روز انتخابات همه چیز ارزون میکنن که دوباره مردم رو فریب وعده هاشون بدن .
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۸:۵۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مارا به خیر طرفین مذاکره امیدی نیست .شر مرسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
وقتی افراد رو تحریم میکرد شما میگفتین کارشون خنده داره
حالا دنبال رفع تحریم اشخاصید
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۰۸:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای عراقچی باز دو باره قرار اروپایی ها چند وقت دیگر شما و ملت ایران را بذاران سر کار حیا هم چیز خوبیه مگر تاحالا معلوم نبوده تحریمها چیه هستند که شما رفتی تحریمها را برای آنها توضیح بدید آنها خودشان تحریمها را می دانند . بایدن گفت ما بخشی از تحریمها را لغو می کنیم شاید رفتی ببینی تحریم دوستان شما منظور شان بود یا نه اگر نبوده بر سر تحریم دوستان چانه زنی کنی .
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۸:۴۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مگه برجام مشخص نیست مگه تحریم های بعد اون هم مشخص نیست پس سر چی دارید این همه طول میدید؟
Iran (Islamic Republic of)
جانباز دفاع مقدس
۰۸:۴۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
با رفع تحریم افراد و اشخاص که همشون از یک قماشند مشکل تورم و گرانی مملکت حل میشه قیمت مسکن و ماشین و سکه و طلا مرغ و خروس و...
پائین میاد یا معامله جدیدی انجام شده که به هر قیمت شده فقط تحریم این افراد لغو بشه تا در مواقع لزوم براحتی بتوانند از ایران خارج شوند
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۸:۲۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
آخرای دولت بی تدبیر و وقت فرار چکار باید کرد امتیاز بدیم راه فرارمون را باز کنیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
به قول معروف با کمی تغییر : یه سنگ که یک نادان ته چاه می اندازه ، برای در اوردنش باید کلی مذاکره کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
رفع تحریم اشخاص ونهاد ها یی که بود و نبودشون به هیچ دردی نمیخوردند چه مشکلی را حل میکند ؟چرا دنبال رفع تحریم اقتصادی نیستید؟
Iran (Islamic Republic of)
y
۰۸:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
یک بزرگتر همراهشون میرفت دوباره کلاه سرشون نگذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
بحث کلاه گذاشتن نیست بحث احیای منافع آمریکا و اروپا است که میرن توافق کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ترا به خدا بیشتر از این ملت ایران را خفت ندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ترا به خدا بیشتر از این ملت ایران را خفت ندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
یعنی نم نمک میریم به برجام 2 اقای عراقچی شما در دولت دهم بودید و افتدار ایران را دیده اید ... حالا چرا به راحتی وفتی باید هم تحریمها لغو شود اصلاح طلب شده اید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اسم رو ولش کن می‌خوام که همیشه تحریم باشند جز ظلم به مردم کاری نکرده اند .تحریم بانک و بیمه خودرو نفت و بچسب.
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۰۷:۲۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
عجب مذاکره ای . بابا چه زحمتی کشیدید. رفته بودید تحریم های خودتان را از لغو بکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
به ما چ
فرسایشیه
Iran (Islamic Republic of)
جانم فدای ایران
۰۷:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
رفع همه تحریمها و بازگشت همه به تعهدات و پیمان هایشان
آقای عراقچی در صورت رفع نشدن همه تحریمها سلاح اتمی برای زدن و متلاشی کردن تهدیدات فضایی و زدن شهابسنگهای بزرگ خیلی هم خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس مرکزی
۰۷:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
در صورت لغو نشدن همه تحریمها غنی سازی شصت درصدی را صنعتی کنید و بفکر تهیه سلاح اتمی برای زدن شهابسنگها و سیارک‌ها مهاجم باشید ،زدن دنباله دارهایی مهاجم گناه که ندارد هیچ، ثواب هم دارد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خسته نباشی پهلوان !

این حرکت لاکپشتی و فرسایشی صرفا بخاطر گرفتن سرعت ایران در پیشرفت و اقتصاد هست و بس . هشت سال مملکت رو معطل کردید آغا .

با همه یا هیچ چی . واسلام
Iran (Islamic Republic of)
ج جعفری
۰۶:۱۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خسته نباشی دلاور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدا بخیر کنه دفعه قبل هم قرار بود که همه تحریم ها برداشته بشود
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۰۵:۴۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
کلا همه چی مشخص است چرا این همه کش می دهند معلوم نیست. قطعا عراقچی پیام رسان این موضوع است که اگر به هر نحوی با ما توافق نکنید گروه تندرو روی کار خواهد آمد و کار بسیار مشکل تر خواهد شد. مذاکره با این گروه آب در هاون کوبیدن است. اینها هیچ یک قدرتی ندارند و اگر قدرت داشتند این چند سال تحریکی داشتند و گشایش هایی اتفاق می افتاد. این مذاکرات که تهش برای مردم نا مشخص است دقیقا همان چیزی هست که آمریکا می خواست منتها در ظاهر آمریکا حضور ندارد ولی قطعا یک طرف مذاکره آمریکاست ولو به صورت پنهان ....
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۵:۳۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط تحریم اشخاص برداشته شد پس تحریم ملت چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
الآن توافق کنند و ما عقب نشینی کنیم چه تضمینی وجود دارد دوباره از توافق خارج نشوند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
رهبری فرمودند همه تحریمها رو بردارند و ما راستی آزمائ میکنیم
این همه هزینه و مذاکره برای برداشتن تجریم از چند نفر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
انشاالله خدا به راه راست هدایتتون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
کلاه گشادی آماده کردن تا بر سرمان بگذارند و اشخاص هم لابد یکی برادر رییس جمهور و یکی برادر جهانگیری و یکی هم مربوط به عراقچی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ما این‌قدر مذاکره می‌کنیم که این مواضع به هم نزدیک شود و............ نکته رو گرفتین یا بگم؟
حاجی واضح داره میگه داریم مذاکرات رو کش میدیم تا فرسایشی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اصلا همه اونهایی که آمریکاتحریمشان کرده اموالشان رامصادره کنیددلاربقیمت۷تومن برمیگردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
رفع کل تحریم‌های ظالمانه و لا غیر ؛بیهوده؛حالا نام افراد در لیست تحریم باشد یا نباشد چه اثری دارد راه فرار دلالان و محتکران را هموار می‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خب چه فایده داره برای مردم ما؟؟!! دوباره این اشخاص ونهادها و.. به اختلاس ودزدی ها و... خود ادامه می دهند ومردم اعراب رابرمردم خود مقدم می دانند؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
این اصلا موفقیت نیست جناب عراقچی، شما باید بر حسب وظیفه تحریم ها رو به 8سال قبل برگردانید و بعد دولت رو تحویل بدید. وگرنه لغو چندتا تحریم اشخاص اون هم برای تبلیغات انتخاباتی افتخاری نیست. شما باید خسارت برجام رو جبران کنید بعد بیاید جلو دوربین منم منم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اول به فکر خودشون و آقازاده هاشونن. به نام ملت به کام خودشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
همه تحریم ها باید برداشته بشه و کوتاه اومدن یعنی خیانت به ملت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اصلا اشخاص تحریم شده رابه آمریکاتحویل دهیدولی وضع اقتصادی سامان پیداکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مثلا رفع تحریم جهرمی سرعت اینترنتو تغییر میده ؟؟؟
جمع کنید بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
کی گند زده به اینترنت دوباره.
Iran (Islamic Republic of)
بهنود
۰۳:۲۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خب به سلامتی نت رو دوباره پروندند .
فقط نت داخلی فعاله الان .
ساعت سه و بیست دقیقه صبح
دوازده اردیبهشت
اصفهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اشخاص و نهاد چه ربطی به مردم داره. باز چه خرابکاری کردین؟ مذاکره ای در کار نیست. خیلی مجلسی سرمون کلاه گذاشتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
برگرد عباس برگرد اینا میخوان سرمون باز کلاه بزارن عباس برگرد توافقی که گره ای از زندگی ملت ایرا باز نکنه بدرد نمیخوره آمریکا اگر مطمئن نبود که ملت ایران قادر به رفع مشکلات تحریم و خودکفایی هستند پای همین میز مذاکره هم نمیومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینها خودشونو به اون راه زدند یا فکر می کنند مردم ساده اند !!
میگن رفع تحریمها بصورت گام به گام رو قبول نداریم ولی عملا" دارند وارد سناریوی مرحله به مرحله میشوند !!! و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایی کسی نیست جلوی اینا رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
ظاهراً مذاکرات صرفا نمایشی و برای تاثیر گذاری بر انتخابات است.
یعنی هویج برجام
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۲:۳۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید ببینیم مقامات آمریکایی و صهیونیستی چی میگن،چون هرچی قبل برجام اونا گفتن به حقیقت پیوست و من یکی به حرف اونها بیشتر از حرفای عراقچی و ظریف و روحانی اعتماد دارم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
آب نبات جوبی را دارن واسمون سوغات میارند. مبارک باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط پوسته آب نبات چوبی رو. اونم بعد از یه مدتی دوباره پس میگیرند. مثل دفعه قبلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
دیگه گول نمی خوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
برجام،وین و دیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اشخاص


حتما همونایی که بازیگر مهمی نیستنو خودشون هم میخواستن از تحریم درشون بیارن

چه اتری روی مملکت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
اول باید کاسبان داخلیرتحریم اجازه دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
عراقچی بیشتر پول مردم هدر ندهید برگردین ایران آخه برداشتن اسم افراد از لیست تحریم چه چیز گیر کشور و مردم میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای عراقی بگو تمام مردم ایران رو تحریم کن ولی باش تحریمهایی اقتصادی و صنعتی رو بردارن مه برداشتن نام افراد مشکل رو حل میکنه چرا چند ملییتهای رو تحریم نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
دستور از بالاست به فکر خروج نامهایی باشید که می گفتند هیچی ندارند که تحریم بشن همین خوبه.میخوام به مردم بگم اصلا ما بد نفوذی ولی فقط دعا میکنید یا چشمهاتونم کار میکنه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سعیدم
۰۱:۲۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
چند اتفاق رو کنار هم بذاریم بعد واسه این خبر فکر کنیم.
تضمین برجام با امضای جان کری ، خروج ایالات متحده آمریکا یا همون ترامپ خبیث از برجام، حالا هم بازگشت ایالات متحده آمریکا یا بایدن به برجام، انتشار صوت خبرساز این روزها، انتخابات پیش رو... واقعا که چقدر حساب شده در جهت منافع غرب پیش میره مذاکرات ... مدیونین اگه فکر کنین اونا دلشون به حال ما نمیسوزه!!! همه چیز گره خورده به منافع غرب و غرب زده ها ما مردم هم ۸ سال داریم بازی میخوریم هیچ چیز هم داخل این ماجرا نیست... هر وقت این دولت پایان برسه بعدا میفهمن تحریم و مذکرات بهونه اس، اونایی که خودشونو زدن به نفهمیدن ... عزت زیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا میرکیانی
۰۱:۲۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
همان در حال شدن است که نباید بشود , مگر رهبری نفرمودند نباید مذاکره فرسایشی و زمان بر باشد ,اینها چکار میکنند ؟ باید برگردند , تمامی تحریم ها باید یکجا لغو شود , اینها فروشنده هستند نه مذاکره کننده , , امریکا غلط میکند شرط میگذارد , عجب گیری افتادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
بهتره بگید امان نامه داده به یک عده،که هیچ نفعی به حال من ایرانی نداره،خدا نگذره
United States of America
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
یعنی واقعا فکر میکنید از تحریم خارج کردن یکسری افراد و نهاد ها درد مردم رو دوا میکنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
تازه بحث روشنتر و پخته تر شده ، دوستان دارن بازیتون میدم اینها همون کشوزهایی هستند که برای اشغال عراق و افغانستان در کوتاه مدت با آمریکا هماهنگ شون و آمادگی پیدا کردن انوقت برای حذف چند اسم سه هفته وقت تلف میکنن این تیم مذاکره کننده شده بخشی از نقشه شومی که معلوم‌نیست دوباره کجا ما را میخواهند سر کار بگذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
آمریکا برای تاثیر روی انتخابات ایران بخشی از تحریمهایی که کمترین نقشموثر و دائم اقتصادی را داره رو تعلیق میکنه تا به این بهانه رسما به برجام برگردد و در عین حال تحریم های اصلی رو هم حفظ خواهد کرد
واقعا خارج کرد نام چند شخص از لیست تحریم نیاز به چند هفته مذاکره داره ؟ سه هفته رفت و آمد به وین آخرش،همین ؟بایدن میتوانست برای اعتماد سازی هم که شده بعد از ورودش به کااخ سفید این کار رو انجام بده ام چرا الان و چرا فقط لیست نفرات ؟؟؟؟
کلاه گشاد دیگری سرمان دارد میرود که احتمالا چند سال بعد معلوم خواهد شد
Canada
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
واقعا متاسفم. آخرین چیز و کم اهمیت ترین تحریمها اشخاص هستند.
۱۲
آخرین اخبار