از انتخابات چه خبر؟

از حضور چهره های جدید در انتخابات تا علت ورود تاج‌زاده به عرصه ریاست جمهوری

در بسته خبری «از انتخابات چه خبر؟» امروز یازدهم اردیبهشت ماه به اتفاقات یک روز گذشته پرداختیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در بسته از «انتخابات چه خبر؟» یازدهمین روز اردیبهشت ماه به مسائل پیش آمده در روزی که گذشت می‌پردازیم.

بخشی از موضوعات انتخاباتی یازدهمین روز اردیبهشت ماه به انتخابات شورای شهر و حواشی مرتبط با آن مربوط می‌شود.

جدایی یک اصلاح طلب از جمع اصلاحات

اتفاقات انتخاباتی امروز با جدایی یک اصلاح طلب از جمع اصلاح طلبان آغاز شد؛ محسن رهامی، یکی از نامزد‌های اصلاح طلب انتخاباتی در بیانیه‌ای خطاب به احزاب اصلاح طلب از آن‌ها خواست که او را به عنوان یکی از داوطلبان جبهه اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ معرفی نکنند.

گزینه‌های اصلی اتحاد ملت برای ۱۴۰۰

طبق برخی شنیده‌ها امروز جلسه شورای مرکزی حزب اتحاد ملت برگزار شد که خروجی این جلسه معرفی مصطفی تاجزاده، سیدمحمد صدر، شهیندخت مولاوردی، محمدجواد ظریف و اسحاق جهانگیری به عنوان نامزد‌های نهایی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شدند.

شریعتمداری احتمالا در مسیر پاستور

اصلاح طلبان امروز تلویحا به چند نامزد دیگر این جریان برای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کردند؛ جهانبخش خانجانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در میان صحبت‌های خود از بیژن زنگنه، عباس آخوندی و محمد شریعتمداری هم نام برد؛ خانجانی، شریعتمداری را از گزینه‌های تاثیرگذار جریان اصلاح طلب دانست.

خرازی و ظریف با ندا می‌آیند

شهاب طباطبائی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان هم ظریف و خرازی را از گزینه‌های اختصاصی این حزب معرفی کرد.

طرد شدن دختر آیت الله از حزب پدری

به دنبال مواضع و صحبت‌های اخیر فائزه هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، حسین مرعشی، سخنگوی این حزب مواضع فائزه هاشمی را شخصی عنوان کرد و گفت: ایشان فقط عضو هستند و یک سال و نیم است که به حزب تشریف نمی‌آورند و ما هم برای ایشان احترام قائل هستیم، ولی قرار نیست حزب کارگزاران با فرمان خانم فائزه هاشمی حرکت کند. ایشان می‌توانند مواضع شخصی خودشان را داشته باشند و امیدوار هستیم که فراتر از اینکه نفی کنند بتوانند برای آینده ایران راهکار ارائه دهند. هر کسی که بخواهد خودش را جانشین آقای هاشمی رفسنجانی معرفی کند باید دستش به لحاظ تدبیر و راهکار پر باشد.

عارف با شعار عدالت و مسئولیت در مسیر پاستور

اما در جریان اتفاقات امروز، خبر حضور عارف در انتخابات هم در نوع خود قابل توجه بود؛ یکی از نزدیکان محمدرضا عارف در مصاحبه‌ای اعلام کرد: او احتمالا در یکی از روز‌های ۲۱ یا ۲۲ اردیبهشت ماه با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کند.

به گفته این چهره نزدیک به عارف، او با شعار انتخاباتی عدالت و مسئولیت وارد عرصه رقابت‌ها می‌شود و رنگ سفید را به عنوان نماد انتخاباتی خود برگزیده است.

علت ورود تاج‌زاده به انتخابات

محمدحسن قدیری ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا هدف تاجزاده از ورود به انتخابات را رد شدن عنوان کرد و گفت: تاج‌زاده وارد انتخابات می‌شود که رد شود و بعد بگوید ما برای این رای نمی‌آوریم که نامزد‌های انتخاباتی ما تایید صلاحیت نمی‌شوند.

قدیری ابیانه همچنین گفت که از جریان اصلاحات، عارف و لاریجانی تایید صلاحیت خواهند شد.

تکذیب حمایت شورای وحدت از لاریجانی

به دنبال نزدیک شدن علی لاریجانی به اصلاح طلبان، منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت در مصاحبه‌ای گفت: لاریجانی از ابتدا هم گزینه شورای وحدت برای ریاست جمهوری نبود.

رد ارتباط با رئیس جمهور توسط وزیر قدیمی

محمد ناظمی اردکانی، یکی از کاندیدا‌های نزدیک به جریان اصولگرا و از وزیران دولت نهم، در مصاحبه‌ای ارتباطش با محمود احمدی نژاد را تکذیب کرد؛ او در بخش دیگری از صحبت‌های خود قالیباف را فردی پرحاشیه خواند و به دولت روحانی نمره صفر داد.

اضافه شدن یک نفر دیگر به جمع کاندیدا‌ها

برنامه‌های انتخاباتی امروز یک مهمان دیگر هم داشت و آن خسرو نصیری زاده، دبیرکل مجمع متخصصین ایران بود که امروز کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار