مرگ ۸ نفر در ژاپن پس از تزریق واکسن

با وجود مرگ ۸ سالمند در ژاپن پس از دریافت واکسن فایزر، این کشور اعلام کرد واکسیناسیون را متوقف نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «ان‌اچ‌کی»، وزارت کار و رفاه ژاپن، در جلسه‌ای در روز جمعه اعلام کرد که هشت سالمند پس از تزریق واکسن فایزر، جان خود را از دست دادند. اما هنوز بطور کامل تایید نشده که علت مرگ آن‌ها به دلیل تزریق واکسن بوده است.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، هشت زن و مرد ۷۷ تا ۱۰۱ ساله که در نوزدهم تا بیست و سوم ماه قبل میلادی، واکسن فایزر را دریافت کرده بودند، ۵ روز بعد از واکسینه شدن، به دلیل خونریزی مغزی و لختگی خون درگذشتند.

وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن اظهار کرد: «به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درباره علت مرگ آن‌ها نمی‌توان ارزیابی کرد که مستقیما مربوط به دریافت واکسن فایزر بوده است؛ بنابراین نمی‌توان واکسیناسیون را متوقف کرد.»

از حدود ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار نفری که این واکسن را دریافت کرده‌اند در کل ۱۹ نفر فوت کرده اند.

گروه کارشناسی این وزارتخانه با تاکید بر ادامه واکسیناسیون، گفتند: «در حال حاضر نگرانی جدی در مورد ادامه روند واکسیناسیون وجود ندارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۳۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آمریکا یه زمانی ابر قدرت بود در علوم مختلف الان فقط یه ابر قدقدی بیش نیست . واکسن فقط واکسنهای تولید داخل ایران اسلامی و واکسنهایی که مورد تایید وزارت علوم پزشکی ایران اسلامی عزیزمان هستند بسیار عالیست فایزر باید برود غازشو بچراند . والسلام و صلوات التماس دعا
آخرین اخبار