روسیه شبکه منطقه‌ای ناوالنی را در فهرست گروه‌های افراطی قرار داد

دولت روسیه شبکه منطقه‌ای مخالف غرب‌گرای خود را در فهرست گروه‌های افراطی قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی ۲۴، روسیه شبکه مربوط به الکسی ناوالنی، مخالف غرب گرای دولت را در فهرست گروه‌های افراطی قرار داد.

این اقدام، دفاتر منطقه‌ای ناوالنی را که برای تأمین پیشنهاد ریاست جمهوری وی در سال ۲۰۱۸ تنظیم شده اند، در همان فهرست گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش قرار می‌دهد. در روسیه، عضویت در چنین گروه‌هایی یا ارائه هر نوع حمایت از آن‌ها مجازات زندان دارد.

پیش از این دادستانی روسیه دستور تعلیق تمامی فعالیت‌های «بنیاد ضد فساد ناوالنی» و نیز شبکه منطقه‌ای وی را صادر کرد.

شهریور سال جاری الکساندر ناوالنی در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق ادعای پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ در آن زمان گفته می‌شد این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواستند تا در این باره توضیح دهد.

از آن زمان این مسئله مورد مناقشات بسیاری قرار گرفته و روسیه بار‌ها تاکید کرده است که اظهارات خصمانه متعددی علیه مسکو در پرونده ناوالنی مطرح شده است. اخیرا مسئولان روسیه الکسی ناوالنی را پس از ورود به مسکو بازداشت کردند. بازداشت ناوالنی با اخراج دیپلمات‌های روسی از چند کشور اروپایی و اقدام متقابل مسکو همراه شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار