رئیس مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمان:

کمبود مهارت عامل ایجاد مشکلات اجتماعی است

سرهنگ کارگرگفت:کمبود مهارت‌های زندگی و توجه نکردن به مشاوره موجب افزایش مشکلات اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ مهدیه کارگر، رئیس مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمان باتبریک روز روانشناس و مشاور گفت: فرا رسیدن روز روانشناس و مشاور بهانه‌ای است برای یادآوری این مهم که روانشناسان و مشاوران به دور از هیاهو در کنار مردم، با مردم و برای مردم ارائه خدمت کنند.

او افزود:علم روانشناسی از آن دسته علوم ضروری و حیاتی برای جامعه امروزی است که  روانشناسان و مشاوران پلیس نیز در همه شرایط درکنار مردم هستند و برای صلح و آرامش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کنند.

رئیس مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمان تصریح کرد: اتاق روان شناس امن‌ترین پناه برای خستگان است جایی که درد‌ها و اشک‌ها را بی هیچ واهمه‌ای فرو می ریزند تا شاد و سبک بال شوند و مراجعان بتوانند با راهکار‌های علمی روانشناسان و مشاوران مسیر و شیوه زندگی خود را که دچار آسیب شده است اصلاح و بهبود ببخشند.

 بااشاره به اینکه مرکز مشاوره آرامش پلیس یکی ازمراکزی است که در زمینه کاهش و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی نقش شایانی داشته است گفت: ۷۵ درصد پرونده‌های وارده به این مرکز از طریق مراجعه حضوری، تلفنی و یا ارجاع کلانتری‌های سطح شهر طی پارسال به صلح و سازش ختم شده است که این امر بیانگر اهمیت وجود و توسعه این مراکز در ارتقای سلامت روان و آرامش جامعه است.

او با اشاره به کیفیت بالای خدمات مشاوره‌ای نیروی انتظامی و استفاده از نیرو‌های مجرب در حوزه روانشناسی، افزود:مشاوره تربیتی، خانوادگی، آموزشی و روان‌سنجی در مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمان ارائه می‌شود.

سرهنگ کارگر با بیان اینکه مرکز مشاوره آرامش پلیس کرمان در ارائه آموزش‌های مشاوره‌ای و مشاوره‌های فردی و خانوادگی به خوبی ورود کرده است، گفت: مرکز مشاوره پلیس در راستای اقدامات مددکاری و اجتماعی نیروی انتظامی راه اندازی شده، زیرا کمبود مهارت‌های زندگی و توجه نکردن به مشاوره موجب افزایش مشکلات اجتماعی از جمله مشکلات خانوادگی، طلاق‌های عاطفی و... می‌شود که در نهایت نیاز به مداخله انتظامی خواهد بود.

او بااشاره به دوران شیوع کرونا افزود:سامانه مشاوره تلفنی باشماره ۰۹۶۵۸۰ نیز دردوران کرونا آماده پاسخگویی مشاوران پلیس در زمینه‌های خانوادگی، آسیب‌های اجتماعی و... به شهروندان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار