محرز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشندگی کرونای آفریقای جنوبی بیشتر از انواع دیگر کروناست

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس گزارش ویروس شناسان میزان کشندگی ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی بالاتر از انواع دیگر است.

مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد:در حال حاضر ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در کشور غالب بوده و اکثر بیماران بستری و مراجعه کننده به مراکز درمانی به این نوع ویروس مبتلا هستند.

او ادامه داد: براساس مطالعات انجام گرفته شده میزان سرایت پذیری بیماری کرونا در نوع ویروس کرونای هندی بیشتر از کرونای انگلیسی است. اخباری که از کشور هند منتشر شده ناشی از کمبود امکانات پزشکی در این کشور و جمعیت زیاد است، اما به طور کلی میزان انتقال کرونای هندی بیشتر از نوع انگلیسی است.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا بیان کرد: بر اساس گزارش ویروس شناسان میزان کشندگی ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی بالاتر از انواع دیگر این ویروس است، بنابراین تعداد بیماران بد حال این نوع ویروس کرونا بیشتر خواهد بود.

محرز گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد بیماران ما مبتلا به نوع جهش یافته کرونای انگلیسی هستند. اثر بخشی واکسن های موجود در دنیا بر روی ویروس کرونای آفریقای جنوبی مشخص نشده است.

او افزود: در حال حاضر ما در داخل پیک‌ چهارم بیماری کرونا قرار داریم و طول مدت این پیک بستگی به میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم دارد. بنا بر نظر ویروس شناسان اگر ۴۰ تا ۷۰درصد هر جامعه دچار پیک بیماری کرونا شود به مرور زمان شدت آن پیک کم‌خواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۵۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
قابل توجه مسئولان ستاد ملی کرونا و وزیر آموزش و پرورش : امتحانات نهم و دوازدهم را حضوری برگذار نکنید در این شرایط بسیار خطرناک که انواع ویروسهای جهش یافته کرونایی در جامعه وجود دارد سلامتی جسم و جان در اولویت همه متفکران فرهیختگان خردمندان آزاده اندیشان عادل سر تا سر جهان است با تصمیمات بی خردانه با جسم و جان فرزندان ملت مظلوم ایران اسلامی بازی و ریسک نکنید کرونا با احدی شوخی ندارد جان ملت و فرزندان ملت شوخی نیست که بخاطر آزمون حضوری از دستش بدهند اگر حتی یک نفر از فرزندان مظلوم ملت در این آزمونهای حضوری که شما اجبار کردید حضور یابند خدای نکرده برایش اتفاقی بی افتد و کرونا بگیرد و درد و رنج کرونا را متحمل شود و نهایتا کشته شود مسئول مستقیم این حادثه غیر قابل جبران در و رنجش و مرگش شخص جناب عالی و ستاد ملی کرونا هستید که بسیار پا فشاری می کنید بر امتحانات حضوری در این موقعیت بسیار حساس و خطرناک پر ریسک و حق الناس و حق الله گریبانتان را خواهد گرفت در دنیا و آخرت ، این امتحانات را هم می شود همانند همه امتحانات دیگر در فضای مجازی آنلاین برگذار کنید انقدر سخت گیریهای بی خردانه نکنید و نگویید مرغ یک پا دارد باید جوابگوی ملت باشید با جان ملت و فرزندان ملت شوخی و ریسک نکنید سلامتی جسم و جان در اولویت اول است در هر حال و در هر صورت و در هر زمانی و در هر شرایطی مگر آموزش دروس را حضوری برگذار کرده اید که حالا می خواهید حضوری با این همه ریسک بالا برگذار کنید !!! سریعا کنسلش کنید و غیر حضوری آزمونها رو برگذار کنید نترسید آسمون به زمین نمی چسبه اگر غیر حضوری برگذار کنید آیات قرآنی هم تغییری نمی کند چرا کارتون شده ضد کردن به عقل و شعور و خرد ملت چرا به شعور خردمندان ملت توهین می کنید با تصمیمات بی خردانتون . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه و عمل به موقع پیشگیرانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینو یه کارشناس ساده رشته های علوم پزشکی هم میدونه سرایت بره بالا کشندگی هم بخاطر ابتلای بیشتر میره بالا و میزان مرگ باید با میزان جمعیت اون کشور سنجیده شه که توی هند دو نفر به ازای هر میلیون نفر کشنته شدن و در ایران 5 نفر به ازای هر میلیون نفر . چقدر ایشون دوست دارن تو دل مردم رو خالی کنن واقعا. جهش های موفقی که مرونا تا الان داشته باعث افزایش سرایت و کاهش کشندگی شده ولیچون سرایت رفته بالا درنتیجه مرگ هم رفته بالا اما نشون دهدنه کشندگی بیشتر نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
پس باید جهش های جدید رو هم در طراحی واکسن در نظر بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
منم در نظر میگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
پس تلفات ناشی از بی سوادی شماها بیشتر میشه
آخرین اخبار