کرونا یک ایالت هند را به قرنطینه سراسری کشاند

افزایش بی‌سابقه آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در هند باعث اعلام قرنطینه سراسری در یک ایالت این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات ایالت «اوتار پرادش» در شمال هند امروز (پنج‌شنبه) قرنطینه سراسری در این ایالت را تمدید کردند.

با افزایش بی‌سابقه آمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در هند مقامات این ایالت پایان هفته جاری در این کشور و دوشنبه هفته آینده را نیز قرنطینه سراسری اعلام کردند.

پیشتر قرار بود قرنطینه از شب جمعه تا صبح سه‌شنبه اعمال شود، اما اکنون مقامات گفتند: «ایالت اوتار پرادش از ۸ شب جمعه هفته جاری تا ۷ صبح سه‌شنبه هفته آینده در قرنطینه سراسری خواهد بود. این تصمیم به دلیل افزایش کرونا در هند اتحاذ شده است.»

این در حالیست که این ایالت روز گذشته بالاترین آمار مبتلایان روزانه خود را گزارش داده است. روز گذشته وزارت بهداشت اوتار پرادش از ۲۶۶ فوتی جدید کرونا و ۲۹ هزار و ۸۲۴ مبتلای جدید به این ویروس خبر داد.

در حال حاضر این ایالت ۱ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۸۴۸ مبتلا و ۱۱ هزار و ۹۴۳ جان باخته کرونایی را گزارش کرده است.

هند امروز با اعلام ابتلای ۱۸ میلیون نفر به ویروس کووید-۱۹، جهشی در میزان مرگ و میر و ابتلا به این ویروس را به ثبت رسانده است.

در ۲۴ ساعت گذشته هند با گزارش ۳۷۹،۲۵۷ مورد جدید ابتلا و ۳،۶۴۵ جان باخته جدید کرونایی از مرز ۱۸ میلیون ابتلا عبور کرده تعداد جان باختگان کل این کشور نیز به ۲۰۴،۸۳۲ نفر رسیده است.

روز گذشته منابع خبری اعلام کردند با افزایش آمار بی‌سابقه قربانیان کرونا در هند و کمبود فضا برای سوزاندن اجساد، مقامات دهلی مجبور شدند در پارک‌های عمومی، سکو‌های موقت مرده سوزی احداث کنند. گزارش‌های محلی، تصاویر اجساد صف کشیده در انتظار نوبت سوزاندن را نشان می‌دهد. این انتظار بعضی اوقات تا ۲۰ ساعت نیز طول می‌کشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار