وقت طلاست/ حذف کردن زمان‌های تلف شده از برنامه روزانه

اگر افراد بتوانند در زندگی، مدیریت زمان داشته باشند تا حد زیادی می‌توانند موفقیت خود را تضمین کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برای این که بتوانیم به بهترین شکل ممکن زندگی کنیم باید قدر زمان خود را بدانیم و عوامل و زمینه‌هایی که باعث می‌شوند وقتمان به بطالت برود را باید از زندگی خود حذف کنیم.

جورج هوراس لوریمر روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی می‌گوید: " داشتن پول و چیز‌هایی که پول می‌تواند آن‌ها را خریداری کند خوب است، اما اطمینان پیدا کنید چیز‌هایی که پول نمی‌تواند آن‌ها را خریداری کند را ازدست نداده باشید. "

برای این که به عنوان یک شخص کامل شناخته شوید، باید اهمیت مدیریت زمان را بدانید چرا که شما و کیفیت زندگیتان به یک بازبینی نیاز دارد که زمان را به عنوان یکی از اجزای بی بدیل، ضروری و غیر قابل تغییر یک زندگی موفق، شاد و بسیار پربار بشناسید و در این میان، نگرش شما به زمان باید چیزی بیش از ساعت یا تقویم باشد.

رها شدن از تمامی فعالیت‌هایی که وقت را هدر می‌دهند

زمان، کمیاب‌ترین منبع شما است و شما باید از هر طریق ممکن، از هوش خود برای حفظ آن استفاده کنید و هر زمان که می‌توانید با ازبین بردن کار‌هایی که وقتتان را هدر می‌دهند، از زمان خود بهره بیشتری داشته باشید.


ببیشتر بخوانید

چگونه در موقعیت‌های سخت یک رهبر تأثیرگذار باشیم؟


مهارت‌های مدیریت زمان شما به طور حتم کیفیت زندگی شما را بهبود می‌بخشد و هر زمان ممکن باشد، باید پول را سر زمان مناسب خرج کنید. چون پول قابل تعویض است، اما زمان آن قابل تغییر نیست.

هر وقت که می‌توانید باید افرادی را برای انجام کار‌هایی که توان انجام آن‌ها را دارند استخدام کنید تا بتوانید وقت بیشتری برای خود، خانواده و کار خود ایجاد کنید.

اگر آرزو دارید سالانه ۵۰ هزار دلار درآمد کسب کنید که در حدود ۲۵ دلار در ساعت است هرگز نباید کار‌هایی را انجام دهید که مجبور باشید بیشتر یا کمتر از این مبلغ پرداخت کنید و از طرفی دیگر، افرادی را که می‌خواهید برای انجام کار استخدام کنید باید با این شرط باشد که کمتر از ۲۵ دلار به آن‌ها بپردازید.

اگر می‌خواهید فردی را با دستمزد ۵ یا ۶ دلار در ساعت به منظور باغبانی و چمن زنی یا تمیز کردن خانه خود استخدام کنید باید پول را با کمال میل به او بپردازید و وقت خود را برای فعالیت‌های مهم دیگر آزاد کنید.

اهمیت مدیریت زمان را بدانید و همین مهارت‌های مدیریت زمان را برای همسرتان مورد استفاده قرار دهید.

وقت طلاست / حذف کردن زمان‌های تلف شده از برنامه روزانه

بسیاری از مدیران و کارآفرینان موفق با درک بالا از این موضوع می‌توانند سبک زندگی خود و همسرشان را تغییر دهند تا بتوانند از کیفیت زندگی بالاتری برخوردار شوند و زمان بیشتری را با خانواده و کار‌های شخصی خود بگذرانند و در این میان، بازدهی و نتیجه مطلوب را برای هر دو طرف به همره داشته است.

مهارت‌های مدیریت زمان خود را بهبود ببخشید
به این موضوع بیشتر فکر کنید که از وقت خود به طور موثر و مفیدتری استفاده کنید. زیرا هرچه بیشتر درمورد چگونگی صرف کردن زمان خود فکر کنید بهتر و دقیق‌تر هم می‌توانید زمان را مدیریت کنید چرا که اغلب مردم حتی از میزان اتلاف وقت در هر ساعت نیز اطلاع ندارند.

برای این منظور می‌توانید یک ساعت مچی تهیه کنید که هر ۱۵ دقیقه یکبار به صدا در می‌آید تا هر بار که زنگ هشدار آن به صدا درآمد، شرایط خود را بررسی کنید و ببینید که در آن چه لحظه چه کاری انجام می‌دهید؟

در صورت امکان تلاش کنید هر کاری که می‌خواهید انجام دهید را یادداشت کنید و کار‌ها و برنامه‌های خود را در تقویم بنویسید و به طور مرتب از خود بپرسید که آیا آن کاری که در آن لحظه انجام می‌دهید، بهترین استفاده از وقت شماست یا خیر؟

کل زندگی بیشتر روی محوریت توجه می‌چرخد بدین معنی که هرچه توجه بیشتری به نحوه استفاده از وقت داشته باشید می‌توانید متوجه مواردی که باعث اتلاف وقت شما می‌شوند شوید که این موضوع می‌تواند کارایی و نتیجه و بهره وری بیشتری را به همراه داشته باشد و بدنبال آن، هرچه از ماهیت گذران بودن زمان آگاهی بیشتری داشته باشید می‌توانید ضمن افزایش کیفیت زندگی، از آن استفاده بهتری خواهید کرد.

از زمان خود مانند پول استفاده کنید

با یک نگاه اجمالی به این مطلب، می‌توانید وقت باقیمانده‌ای که در طول زندگی خود دارید و همچنین، زمانی که قبلا از آن استفاده کرده اید و به بطالت گذرانده اید را به دست آورید. بنابراین، به طور مداوم، از خود بپرسید که دوست دارید چه میزان از زمان زندگی خود را به فعالیتی اختصاص دهید که قرار است برای آن وقت بگذارید؟

زمان شما حداقل، برابر با نرخ ساعتی شماست و اگر نرخ ساعتی شما ۲۵ دلار است و کسی یک ساعت از وقت شما را می‌خواهد در واقع، آن شخص از شما ۲۵ دلار هدیه می‌خواهد و اگر کسی از شما بخواهد وقت خود را به یک کار و یا فعالیت خاص اختصاص دهید، باید از خود بپرسید که این کار یا فعالیت تا چه اندازه برای شما مهم است و تمایل دارید چه اندازه از وقت و پول خود را برای این منظور اختصاص دهید؟

اگر شخص یا فعالیتی به اندازه کافی مهم نیست که بتوانید کیف پول خود را باز کنید و اسکناس‌های ۲۰ دلاری را از آن خارج کنید نباید این کار را انجام دهید و اگر بخواهید این کار را کنید حتما خودتان را تنبیه کنید. بنابراین، بهتر است که از همان ابتدا به فرد پاسخ منفی دهید.


بیشتر بخوانید

خرید زمان با استفاده از مدیریت استراتژیک


کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید

در رابطه با بهبود کیفیت زندگی و زمان، خودخواه باشید و به یاد داشته باشید، وقت شما زندگی شماست و این زندگی، تمرین چیز دیگری نیست. پس، به درخواست‌هایی که شما را به سمت اهدافتان سوق نمی‌دهد پاسخ منفی دهید. چرا که وقتی به کسی جواب منفی می‌دهید، آن‌ها احساس نا امیدی می‌کنند و سعی دارند که در وجود شما احساس گناه به وجود آورند، اما باید زمان خود را در اولویت قرار دهید، چون ممکن است رد کردن درخواست دوستانتان برای چند ثانیه طول بکشد و سپس، آن‌ها به سمت شخص دیگری می‌روند تا وقت او را بگیرند، اما شما می‌توانید در زندگی خود با استفاده از زمانتان به طرز چشمگیری پیشرفت کنید.

برای بهبود و گسترش فلسفه مدیریت زمان، با وقت خود مانند پول رفتار کنید و برای وقت خود نرخ ساعتی تعیین کنید و از این نرخ به عنوان ابزاری برای اندازه گیری هر کاری استفاده کنید.

تلاش خود را بر روی کار‌هایی با ارزش بالا و وظایفی متمرکز کنید که می‌توانند شما را به اهداف و خواسته هایتان برسانند.

اگر می‌خواهید در هر ساعت ۲۵ دلار درآمد کسب کنید، به طور مداوم از خود بپرسید " آیا کاری که الان انجام می‌دهم کاری است که به ازای آن در هر ساعت, ۲۵ دلار یا بیشتر حقوق دریافت می‌کنم؟ " اگر این گونه نیست، به خود و کار و زندگیتان نظم دهید تا دیگر این کار را نکنید.

اهمیت مدیریت زمان را بدانید

بدنبال گسترش فلسفه مدیریت زمان خود، به طور مداوم به خود یادآوری کنید که مدیریت زمان، مدیریت زندگی است و نیاز به خویشتن داری، تسلط بر نفس و انضباط شخصی دارد و در این میان، رفتار‌ها و رشته‌های مدیریت زمان مهارتی است که می‌توانید با تمرین و تکرار فرا بگیرید و در نهایت، با این کار، توانایی شما در مدیریت خود و زندگی، خودکار و آسان می‌شود و می‌توانید کیفیت کلی زندگی خود را بهبود ببخشید.

مدیریت زمان، یک سبک زندگی است که باید هر ساعت و هر روز در تمام روز‌های زندگی شما انجام شود و همچنین، مدیریت زمان، یک عادت و مهارت است که برای هر چیز دیگری که می‌خواهید بدست آورید ضروری است و با مهارت‌های بیشتر و روش‌های مدیریت زمان عالی، هیچ محدودیتی برای انجام هیچ کاری وجود ندارد.


بیشتر بخوانید

چگونه با افراد متظاهر و دروغگو برخورد کنیم؟


برگرفته از مقاله برایان تریسی

ترجمه از فاطمه میرزایی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام این مقاله اصلا چیز خاصی رو آموزش نداد و اصلا ربطی به ایران و مشاغل ایرانی نداره !!
آخرین اخبار