هشدار رئیس اداره منابع طبیعی ملایر:

حمل و نقل چوب بدون مجوز قاچاق است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت:برای هرگونه حمل و نقل چوب گرفتن مجوز‌های قانونی الزامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان,جواد زنگنه , رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: به منظور ایجاد رویه واحد و مدیریت صحیح در حفاظت و بهره برداری اصولی از درختان علاوه بر ممنوعیت قطع درختان بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بهره برداری از گونه‌های سریع الرشد و گونه‌های مشترک موجود در اراضی مستثنیات و گونه‌های صرفاً باغی در اراضی مستثنیات اشخاص مستلزم دریافت مجوز‌های لازم است.

او تأکید کرد: قطع درختان باغی مستلزم دریافت مجوز قطع از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان است حمل و نقل آن فقط با اخذ مجوز لازم از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر امکان پذیر است و کلیه محموله‌های بدون مجوز حمل، با رعایت موازین قانونی توقیف و به مراجع قضایی ذیصلاح ارجاع داده می‌شود.

دادستان ملایر نیز طی دستوری مکتوب در راستای تقاضای اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر، به فرماندهی انتظامی ملایر تأکید کرد: با توجه به روند رو به رشد قاچاق چوب که بعضاً با ارتکاب جرائمی همچون جعل مجوز حمل، استفاده از سند مجعول توأم است و اینکه شهر ملایر یکی از گذرگاه‌های مهم انتقال چوب به شمار می‌رود، مقتضی است به کلیه کوپ‌ها در حوزه قضایی ملایر به ویژه گذرگاه‌های حرم آباد و بخش زند اعلام و تأکید شود در صورت مشاهده محموله‌های چوب در هر ساعتی از شبانه روز و حتی روز‌های تعطیل، نسبت به متوقف کردن محموله اقدام کنند و مراتب بلافاصله به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی شهرستان ملایر اعلام شود.

مسلم سلگی تصریح کرد: همچنین باید به قید فوریت نسبت به اعزام نماینده خود به محل توقیف محموله برای بررسی از حیث تشخیص نوع چوب و ارزیابی وضعیت اعتبار یا عدم اعتبار مجوز‌های احتمالی و اعلام نظر مکتوب اقدامات لازم صورت گیرد.

او ادامه داد: در صورت معتبر بودن مجوز، نسبت به تنظیم صورتجلسه و اجازه عبور اقدام شود در غیر این صورت نسبت به انتقال وسیله نقلیه با بار به پارکینگ اقدام شود و چنانچه چوب ها، جنگلی و قاچاق و در حوزه صلاحیت رسیدگی تعزیرات حکومتی تشخیص داده شد، مراتب از طریق همان اداره و یا قضات کشیک این دادسرا کسب تکلیف شود.

دادستان ملایر یادآوری کرد: همچنین از طریق فرماندهی انتظامی ملایر به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اعلام شود تا با ابلاغ به کلیه شرکت‌های باربری و اماکن مشابه که نسبت به صدور بارنامه و مجوز حمل چوب مبادرت می‌ورزند، ابلاغ و تفهیم شود که قبل از صدور هر نوع بارنامه و مجوزی برای حمل هر نوع چوب، موظف هستند ابتدا مجوز صادر شده توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر را رؤیت کنند.

او گفت:وظیفه دریافت مجوز بر عهده مالک و یا نماینده وی بوده و با شرکت‌های متخلف وفق مقررات و بدون اغماض برخورد قانونی می‌شود.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.