راه اندازی رشته فوتوالی در کرمانشاه

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی بومی محلی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای راه اندازی رشته فوتوالی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، زهرا کشتمند رئیس هیات ورزش روستایی و بازی بومی محلی استان کرمانشاه فوتوالی را رشته‌ای نوپا و مهیج دانست و گفت : فوتوالی رشته‌ای بین المللی و آمیخته‌ای از رشته‌های والیبال و فوتبال است که قوانینی مشابه والیبال دارد و همانند فوتبال با پا بازی می‌شود.

او گفت : زادگاه این رشته سواحل ریودوژانیرو بزریل است و از سال ۱۹۸۰ به صورت رسمی در کشور‌های مختلف راه اندازی و فدراسیون جهانی آن هم تشکیل شد.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کرمانشاه افزود: ایران از سال ۱۳۸۷ به عضویت فدراسیون جهانی این رشته درآمد و به تدریج در برخی از استان‌های کشور راه اندازی شد.

او افزود: هرچند زادگاه این رشته در ایران نیست، اما رشد و توسعه‌ای که این رشته طی سال‌های اخیر در ایران داشته باعث شده تا به یکی از قطب‌های فوتوالی در جهان تبدیل شویم.

کشتمند با بیان اینکه این رشته هنوز در کرمانشاه راه اندازی نشده، ادامه داد: باتوجه به کم هزینه بودن و ماهیت گردشگری ورزشی داشتن این رشته می‌توانیم آن را در کرمانشاه راه اندازی کنیم و نمایندگانی هم در تیم ملی داشته باشیم.

او افزود: پارسال رقابت‌های جام ستارگان فوتوالی کشور با حضور تعدادی از استان‌های کشور برگزار شد، اما باتوجه به اینکه این رشته در کرمانشاه راه اندازی نشده، تیمی در این رقابت‌ها نداشتیم، برای همین در نظر داریم امسال این رشته را در استان راه اندازی کنیم.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کرمانشاه گفت: دراین راستا در گام اول باید آموزش‌های لازم را برای راه اندازی این رشته در استان داشته باشیم که برای این موضوع در نظر داریم کلاس‌های داوری و مربیگری و وبینار‌های آموزشی این رشته را با کمک فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار کنیم.

او افزود: باتوجه به اینکه فدراسیون در نظر دارد امسال برای اولین بار رقابت‌های لیگ فوتوالی را در کشور برگزار کند، امیدواریم بتوانیم با بهبود شرایط کرونایی این رشته را سریعتر در استان راه اندازی کنیم و در رقابت‌های لیگ این رشته شرکت کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.