برجام، محور دیدار سفیر رژیم صهیونیستی و مشاور امنیت ملی آمریکا

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل و مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص پرونده هسته‌ای ایران با هم دیدار کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست،گیلعاد اردان، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل درباره جلوگیری از آنچه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواند با مشاور امنیت ملی آمریکا گفت‌وگو کرد.

گیلعاد اردان در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: به همراه مایر بن شبات، رئیس شورای امنیتی رژیم صهیونیستی با جیک سالیوان نشست موفقیت آمیزی برگزاری کرده است.

در پیام سفیر رژیم صهیونیستی آمده است: در این نشست ما درباره هدف مشترک مان جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و نیز تعمیق همکاری‌های خود بحث کردیم.

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل افزود: من به حمایت از امنیت اسرائیل و تقویت روابط با ایالات متحده ادامه خواهم داد.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران پس از آغاز غنی سازی ۶۰ درصدی بار دیگر اعلام کرد هیچگاه به دنبال ساخت تسلیحات هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

ایران و گروه ۱+۴ از ۱۳ فروردین هجدهمین نشست کمیسیون برجام را به صورت مجازی و حضوری در وین آغاز کرده اند. این نشست‌ها با هدف بازگشت آمریکا به برجام و لغو تحریم‌های ایران پیگیری می‌شود.

هر چند به نظر می‌رسد استراتژیست‌های آمریکایی تلاش دارند با برداشتن موقت برخی تحریم‌های کوچک، ایران را به پایبندی کامل به برجام ترغیب کنند و در ادامه برداشتن تحریم‌های دیگر منوط به مذاکره تهران درباره برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای شود، اما موضع جمهوری اسلامی در این مذاکرات صریح و شفاف و در یک عبارت خلاصه می‌شود: لغو کامل تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی آنها. در این صورت ایران به تعهدات خود ذیل برجام بازمی‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار