فقهی زاده خبر داد؛

آغاز مسابقات قرآنی در کشور از فردا/ نمایشگاه مجازی قرآن کریم با حضور وزیر ارشاد افتتاح می‌شود

نمایشگاه مجازی قرآن کریم شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور وزیر ارشاد ایران افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری نمایشگاه مجازی قرآن گفت: مسابقات قرآن کریم از فردا در تمام شهر‌ها و روستا‌ها در فضای مجازی به مدت سه روز برگزار می‌شود. نمایشگاه مجازی قرآن کریم هم شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و خبرنگاران ساعت ۱۲ در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران افتتاح می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های رسمی نمایشگاه مجازی قرآن کریم از روز شنبه آغاز می‌شود. کار‌های دیگری در معاونت قرآن و عترت پاگرفته است؛ برای اینکه عدالت توزیع محصولات فرهنگی را در حوزه قرآن و دین داشته باشیم. سال‌های زیادی نمایشگاه مجازی قرآن تنها در تهران برگزار می‌شد و اهالی تهران به آن دسترسی داشتند. اما نخستین شعبه استانی نمایشگاه قرآن در مشهد برگزار شد. قرار بود دومین شعبه استانی آن در تبریز برگزار شود که متاسفانه شیوع کرونا باعث شد هم نمایشگاه قرآن در تهران و هم شعبه استانی آن برگزار نشود.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد ادامه داد: نمایشگاه مجازی قرآن با ویژگی‌های متعددی برگزار می‌شود؛ از جمله آن‌ها می‌توان به دستیابی به عدالت توزیعی اشاره کرد. بانک صادرات در بخش دادن تسهیلات نمایشگاه مجازی قرآن کریم مشارکت دارد. این تسهیلات برای ۱۲ هزار نفر فعال فرهنگی قرآنی پرداخت می‌شود. در بخش توزیع محصولات قرآنی بیش از ۵۰۰ ناشر دینی و قرآنی و دفاع مقدس در این رویداد فرهنگی ثبت نام کردند. ۵۰۰ موسسه فرهنگی قرآنی و مراکز قرآنی هم در نمایشگاه مجازی قرآن امسال مشارکت دارند.

فقهی زاده بیان کرد: به توفیق الهی فعالیت‌های نمایشگاه مجازی پس از رفع نگرانی شیوع کرونا در کنار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادامه دارد و به این یک دوره منحصر نمی شود. 

در این مراسم سبحانی فر، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران درباره نحوه ارسال مرسوله‌ها به مخاطبان گفت: باتوجه به تجربه مان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران متوجه شدیم تعداد زیادی از ناشران در قم، مشهد و تهران حضور دارند. از این رو سعی کردیم مانند نمایشگاه مجازی کتاب تهران، مرسوله‌ها را از ناشران دریافت کنیم. ناشران بتوانند با مراجعه به نزدیکترین بودجه مرسوله هایشان را به پست تحویل دهند. پس از اینکه مرسوله‌ها به مرکز تبادلات رسید بدون وقفه به مخاطب ارسال می‌شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه کتاب‌های حوزه قرآن در دسته کتاب‌های مرجع قرار می‌گیرند، ناشران از کارتون‌هایی که حجم بالای ۱۰ کیلو دارند استفاده نکنند. همچنین پست با توجه به مراکزی که در ۱۹۲ کشور دارد می‌تواند قرآن را به کشور‌های اسلامی ارسال کند.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در ادامه بیان کرد: حمایت از فعالان قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن سال ۹۸ در نمایشگاه مجازی قرآن کریم تکرار می‌شود. ما فهرست را براساس اطلاعات کافی از مراجع ذی صلاح بستیم. درعین حال تقاضا می‌کنم یک فرصت کوتاهی ایجاد کنند برای اینکه اگر فعال قرآنی جامانده است، ثبت نام کند. برای تعویض قرآن‌های کهنه با نو در نمایشگاه مجازی قرآن تمهیدی اندیشه نشده است. ۳۰ وبینار تخصصی قرآن کریم در این نمایشگاه برگزار می‌شود که بخشی از آن به صورت بین المللی است. استادان تونس در این وبینار‌ها شرکت دارند.۱۰ کشور در بخش وبینار‌های تخصصی بین المللی مشارکت می‌کنند.

گفتنی است نمایشگاه مجازی قران کریم از ۱۱ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد. به صورت ۲۴ ساعته می‌توان از این نمایشگاه بازدید کرد. هزینه پست محصولات فرهنگی در زمینه قرآن برای مخاطبان رایگان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار