کرونا و تغییر وضعیت ۴ شهرستان استان مرکزی به نارنجی

طبق آخرین جدول رنگ بندی کرونایی وزارت بهداشت چهار شهرستان از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین جدول رنگ بندی کرونایی را منتشر کرد که در این جدول چهار شهرستان استان مرکزی از قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده اند.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: طبق آخرین ابلاغیه وزارت بهداشت مورخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۴ شهرستان استان مرکزی در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

جمالیان افزود: طبق این ابلاغیه شهرستان‌های محلات، دلیجان، زرندیه و کمیجان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های اراک، ساوه، خمین، آشتیان، خنداب، شازند، فراهان و تفرش همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

او اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان تمام توان و پتانسیل خود را برای مهار این ویروس در موج چهارم به کار گرفته، اما باید بدانیم که رفتار مردم عامل اصلی در پیدایش پیک این بیماری و یا فروکش کردن آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با پایان واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان واکسیناسیون با اولویت گروه‌های سالمند ادامه دارد، اما باید بدانیم که کرونا در حال جهش است و روز به روز جهش‌های جدیدی از آن پدیدار می‌شود.

او ادامه داد: انجام واکسیناسیون بدین معنا نیست که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم بلکه باید همچنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوشا باشیم تا با گذر زمان و پیشرفت بیشتر علم پزشکی در خصوص این بیماری، ویروس کرونا ضعیف‌تر شود.

بر اساس رنگ بندی اعلام شده شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ همه ۱۲ شهرستان استان مرکزی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند که این وضعیت همچنان تا ابلاغ جدید وزارت بهداشت ادامه داشت.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور و اولین موارد در استان قم مشاهده شد و چند روز بعد در روز اول اسفند ماه همین سال اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون تمام شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.