با مشارکت میراث فرهنگی و کمیته امداد انجام شد؛

راه اندازی ۱۲۰ کارگاه تولیدی و خانگی صنایع‌دستی تربت حیدریه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: با مشارکت کمیته امداد این شهرستان ۱۲۰ کارگاه تولیدی و خانگی صنایع دستی راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،؛ علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: مهمترین مزایای توجه به حوزه صنایع دستی و هنر‌های سنتی شهرستان، علاوه بر احیای هنر و پیشه قدیمی گذشتگان، هزینه‌های پائین و اشتغال‌زائی بالا در این بخش است.

او افزود: با توجه به تولید بیش از ۷۰ درصد نخ ابریشم ایران در بخش بایگ این شهرستان از سالیان دور و تولید بیش از ۹۰ درصد در سال‌های اخیر، میراث فرهنگی با مشارکت کمیته امداد از کارگاه‌های سنتی ابریشم کشی در قالب اعطای تسهیلات برای بهسازی کارگاه‌ها و ایجاد کارگاه‌های جدید فرآوری و تولیدات ابریشم حمایت کردند.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: با توجه به وجود معادن غنی عقیق در منطقه یکی دیگر از رشته‌های مورد توجه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیته امداد گوهرتراشی عقیق و ساخت زیورآلات سنتی بود که در سال‌های اخیر سهم عمده‌ای از اشتغال شهرستان در رشته‌های صنایع‌دستی را به خود اختصاص داده است.

محمدی بیان کرد: از دیگر رشته‌های راه‌اندازی شده و مورد حمایت این دو اداره می‌توان به نمدمالی، رودوزی‌های سنتی، فرت‌بافی و چرم‌دوزی اشاره کرد.

او تصریح کرد: با همکاری کمیته امداد تاکنون بیش از ۱۲۰ کارگاه تولیدی و خانگی صنایع‌دستی در رشته‌های تولیدات نمدی، ابریشم‌کشی، رودوزی‌های سنتی، فرت‌بافی و ابریشم‌بافی، تراش‌سنگ، چرم‌دوزی، سفال و ساخت سازسنتی و ... راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت حیدریه تاکید کرد: برای حمایت از این کارگاه‌ها مبلغ ۱۵ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.


انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.