کاهش ۱۹ درصدی تصادفات جاده‌ای در آذربایجان غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ‏گفت: در یک سال گذشته تصادفات جاده‌ای در استان کاهش یافته است.

ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی امروز به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، با اشاره به وجود ۳۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان اظهار کرد: تمامی نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان با نصب تابلو آشکار سازی شده است و تاکنون از این تعداد ۱۲ نقطه ‏به طور اصلاح و برطرف شده است و در حال حاضر ۱۵ نقطه نیز در حال اصلاح می‌باشد.

او تاکید کرد: اصلاح کامل نقاط حادثه خیز استان نیازمند تامین اعتبار می‌باشد.

شکری با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در جهت حذف نقاط پر تصادف و ایمن سازی محور‌های ‏استان با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای اهتمام ویژه‌ای دارد. افزود: سال گذشته کاهش ۱۹ درصدی در تعداد تصادفات جاده‌ای و کاهش ۶ درصدی در تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر دوهزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی مسافری و بیش از هفده هزار خودروی باری استان با بیش از سی هزار نفر راننده در جاده‌های کشور در زمینه حمل بار و مسافر ارائه خدمات می‌کنند.

شکری بار جابجا شده توسط ناوگان باری استان را ۱۲ میلیون تن در سال اعلام کرد و افزود: از این میزان سه مییلیون تن به حمل سیمان اختصاص دارد.

او با اشاره به وجود ۵ پایانه مرزی زمینی رسمی در استان آذربایجان غربی گفت: پایانه مرزی بازرگان در زمینه ترانزیت کالا و با ترانزیت یک میلیون تن کالا در جایگاه برتر کشوری قرار داد.

آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده اصلی، فرعی، ‏بزرگراه و آزادراه است. ‏

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.