رضایی مطرح کرد؛

فرسودگی حمل و نقل و نبود مترو در منطقه ٢١

رابط هیأت رئیسه شورایاری‌های منطقه ۲۱، در صحن شورای شهر به بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های این منطقه پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود رضایی رابط هیأت رئیسه شورایاری‌ منطقه ۲۱ با حضور در صحن شورای شهر تهران با اشاره به موقعیت منطقه ۲۱ اظهار کرد: این منطقه دارای سه ناحیه و سیزده محله است که جمعیت ساکن در آن، حدود دویست و پنجاه هزار نفر است. این منطقه دارای ۲۸ مسجد، ۱۵ کتابخانه، ۷ درمانگاه، ۵۹ مدرسه، ۳ دانشگاه، ۲۷ مکان ورزشی، ۳ پایگاه آتش نشانی، ۱۴ میدان تره بار و ۲ مکان تاریخی است و با سرانه فضای سبز حدود ۴۰ متر مربع، توانسته رتبه ۷ را در توسعه یافتگی کسب کند.

وی ادامه داد: وسعت فضای سبز منطقه ۲۱ حدود ۹۳۵ هکتار است که می‌توان با شاخص دهی و هدف گزاری، این منطقه را به قطب اکو توریستی شهر تهران تبدیل کرد، وجود زمین‌های باز و بایر در سطح منطقه به اندازه‌ای است که در صورت استفاده درست می‌تواند تامین کننده کسری سرانه‌های هفتگانه در محلات باشد.

رضایی بیان کرد: نبود مترو و فرسودگی حمل و نقل عمومی اولین مسأله منطقه است که باید به آن رسیدگی شود. مسأله بعدی، املاک بدون سند محله‌های غزالی، ویلاشهر، استقلال، تهرانسر غربی، پاسداران، نفت، تاکسیرانی وردآورد و قدیمی و غیر کاربردی بودن طرح تفصیلی منطقه (تهیه شده در سال ۸۱) است.

وی افزود: امتداد بی آر تی تا ورد آورد و ورود مترو در محدوده منطقه، هماهنگی با سازمان‌های مربوطه به عنوان معارض (املاک بدون سند) و باز بینی طرح تفصیلی و به روز کردن آن از جمله پیشنهاداتی است که می‌توان برای این مسائل ارائه داد.

رضایی تاکید کرد: تحمیل قرار داد پیمانکاری سوری، مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای ناشی از قرارداد، عدم تناسب دریافتی‌ها با مسئولیت ها، مشخص نبودن سلسه مراتب و جایگاه اداری، شکایات بیمه‌ای پرسنل و برخورد ناشایست و نامناسب از طرف پرسنل شهرداری از جمله مشکلاتی است که در ارتباط با مدیران سرای محلات وجود دارد.

وی گفت: کمبود سرانه ورزشی در حوزه بانوان و کمبود سرانه درمانی از مهمترین مسائل این محله است که می‌توان با پیگیری ایجاد و ساخت مجتمع ورزشی ویژه بانوان در زمین‌های بایر همجوار محله با مشارکت بخش خصوصی، برای این مسأله چاره‌ای اندیشید.

رضایی تصریح کرد: تبدیل زمین همجوار راهنمایی و رانندگی به درمانگاه با مشارکت بخش خصوصی می‌تواند کمبود سرانه درمانی در این محله را جبران کند.

وی ادامه داد: همچنین کمبود سرانه‌های آموزشی با توجه به وسعت محله، امنیت محله با توجه به وجود هفت شهرک در محله، عدم دسترسی شهرک‌ها در این محله به حمل و نقل عمومی از جمله مهمترین مشکلات محله است.

رضایی افزود: بروز شدن طرح تفصیلی، پیگیری از کمیته امداد و زمین شهری و همچنین انتقال گرمخانه به محدوده غیر مسکونی می‌تواند مسائل این محله را کاهش دهد؛ نور شهرک، پل عابر مکانیزه، تخریب شدن جداول وسط جاده مخصوص که منجر به تصادفات زیادی در حد فاصل کیلومتر ۱۰ تا ایران خودرو گشته از جمله مسائلی است که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

وی همچنین در این زمینه پیشنهاداتی ارائه داد و بیان کرد: تعامل با اداره برق توسط شهرداری با توجه به قرار گرفتن شهرک بین مخصوص و فتح و تردد زیاد از این دو و همچنین باز سازی جداول بزرگراه و قرار گرفتن پل عابر پیاده، می‌تواند به محدود کردن مشکلات محله کمک کند.

رابط منطقه ۲۱ تاکید کرد: تعامل شهرداری در دریافت اسناد، تعریف دوباره طرح تفصیلی منطقه و همچنین تعامل با اداره برق، می‌تواند این چالش‌ها را بهبود ببخشد؛ عدم دسترسی به بزرگراه تهران کرج، فقر شدید سرانه‌ها و نبود سرای محله، از مسائل این شهرک است که این مشکلات با بازبینی در اجرای طرح کاپ با نظر اهالی، دو طرفه کردن تونل زیر گذر و باز بینی طرح تفصیلی قابل حل است.

وی اظهار کرد: عدم دسترسی به حمل و نقل عمومی، کمبود سرانه‌ها و نیاز به تعریض خیابان امام حسن، مسائلی است که مردم این محله با آن درگیر هستند که می‌توان با اقداماتی نظیر امتداد بی آر تی تا ورد آورد، باز بینی طرح تفصیلی و تملک گاراژ انتهای خیابان تا حدی مشکلات محله را بهبود بخشید.

رابط هیأت رییسه شورایاری‌های منطقه ۲۱ گفت: تشکیل ستاد‌های محلی داوطلبان مبارزه با کرونا، اختصاص تنخواه دریافتی از ستاد جهت تهیه اقلام بهداشتی از ابتدای بیماری تا به حال، تهیه بسته‌های حمایتی جهت خانواده‌های آسیب دیده حدود هر ماه هزار بسته، گند زدایی منظم و مستمر معابر در سطح محلات، آموزش‌های مستمر پیرامون خود مراقبتی در حوزه کرونا، تعامل تخصصی با نهاد‌های مربوطه جهت شناسائی و آموزش مراقبت‌ها برای بیماران کرونایی و تقدیم یک شهید در راه مبارزه با کرونا از جمله فعالیت‌های شورایاران این منطقه در مبارزه با این بیماری بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.